Αρχική arrow Αρχείο Περιοδικού arrow Τευχος #11 arrow Συνέντευξη: Αλέξης Τσίπρας (''Ωχ, τι έγινε ρε παιδιά; Κατάληψη;'')


Συνέντευξη: Αλέξης Τσίπρας (''Ωχ, τι έγινε ρε παιδιά; Κατάληψη;'') Εκτύπωση
23.04.08

Μια ανοιξιάτικη μέρα του 2008 ο Αλέξης Τσίπρας, πρώην καταληψίας και νυν πρόεδρος του Συνασπισμού, δέχτηκε τους Schooligans για μια συνέντευξη στο γραφείο του…


Νιώθεις ποτέ τρακ πριν από μία συνέντευξη;
Το’ χω ξεπεράσει πια.
Δεν ανησυχείς μήπως πεις καμιά βλακεία;
Ε, ανησυχώ, αλλά τι να κάνω; Το χειρότερο είναι όταν στήνουν μπροστά σου μια κάμερα και πρέπει να κάνεις μια δήλωση. Όσο πιο χαλαρός είσαι, τόσο καλύτερη ατάκα θα πεις. Αν το προετοιμάσεις πολύ, στο τέλος θα μπερδευτείς.
Γιατί δεν κάνεις αυτό που κάνει ο Κουλούρης; Παίρνει δραματικό ύφος, λέει ό,τι λέει και μόλις μπερδευτεί λέει «Πάμε ξανά» και το ξαναπαίζει…
Ε, δεν είναι λύση αυτό! Άσε που μετά τον πιάνει ο Λαζόπουλος και η «Ελληνοφρένεια» και τον ξεσκίζουν!
Στην τηλεόραση σε καλούν συχνά;
Κοίτα, ο χαμός έγινε μετά το καλό αποτέλεσμα στις δημοτικές εκλογές. Μου ζητήσανε σχεδόν όλες οι εκπομπές. Μόνο η Νικολούλη δε με πήρε τηλέφωνο να μου πει να ψάξουμε μαζί κανέναν αγνοούμενο. Ό,τι μπορείς να φανταστείς.
Όπως;
Καταρχάς, όλα αυτά τα περίεργα σόου που μαζεύονται κάποιοι τύποι σ’ ένα τραπέζι και πίνουνε και τρώνε και γλεντάνε. Διγενή, Παπαδόπουλος και λοιπά…
Γιατί δεν πας;
Γιατί δεν είμαι tv-περσόνα, ούτε άνθρωπος του θεάματος. Έχω έναν πολιτικό ρόλο, εκπροσωπώ κάποιες απόψεις. Θέλω να περιορίζομαι, χωρίς αυτό να γίνεται «ξύλινο», σε αυτό που έχω αναλάβει να κάνω.
Τα πρωινάδικα σε φωνάξανε; Η Μενεγάκη, ο Αρναούτογλου…;
Καλά, αυτοί εννοείται. Και επειδή δεν πήγα, έβγαλα μια εικόνα προς αυτό τον κόσμο ότι είμαι πολύ σνομπ απέναντί τους.
Δεν είσαι;
Όχι, κάποια από αυτά μπορεί να τύχει κι εγώ να τα χαζέψω. Δεν μπορώ όμως και να πάω. Θεωρώ ότι από ένα σημείο και μετά, όχι απλά φθείρεσαι, αλλά γίνεσαι ένα κομμάτι όλου αυτού του πράγματος που βγαίνει από τα μέσα ενημέρωσης και άρα δεν μπορείς να είσαι κριτικός απέναντί του.
Απ’ την άλλη, τα ΜΜΕ είναι φιλικά μαζί σου.
Τώρα ναι, στην αρχή όχι. Όταν ακούστηκε η υποψηφιότητά μου για τον Δήμο της Αθήνας, με είχαν χτυπήσει πάρα πολύ. Σνομπάρανε, γελάγανε, ήταν σχεδόν ειρωνικοί: «Ποιος είναι αυτός; Τον ξέρει η μάνα του;». Θυμάμαι χαρακτηριστικά που είχε συναντήσει ο Αλέκος ο Αλαβάνος την Μπακογιάννη στο αεροδρόμιο κι εκείνη του ‘κανε πλάκα: «Πώς τον είπες; Τσίπρα; Μαζί μoυ θα τα βάλει αυτός;». Ακόμα και άνθρωποι που σήμερα είναι φίλοι, όπως ο Γιώργος ο Βότσης, τότε είχαν σταθεί επικριτικά. Κάποια στιγμή όμως όλο αυτό το πράγμα γύρισε.
Τι άλλαξε και γύρισε;
Γύρισε, διότι ο κόσμος έχει κουραστεί, έχει αηδιάσει απ’ όλο αυτό τον συρφετό που βγαίνει στην τηλεόραση. Πέφτει σε πολιτικές συζητήσεις κι αμέσως πατάει το κουμπί ν’ αλλάξει κανάλι. Οπότε οτιδήποτε διαφορετικό, καταρχήν το προσέχει. Θυμάμαι σ’ ένα debate ήμασταν όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι, ο Κακλαμάνης, ο Σκανδαλίδης, ο Χαλβατζής –όλοι τους φτασμένοι πολιτικοί. Σε μένα ο κόσμος έβλεπε κάτι διαφορετικό. Άρα αυτό που λέγανε ως τότε ντεσαβαντάζ –«ο νεαρός», «ο άπειρος»- τελικώς λειτούργησε ως αβαντάζ. Ο κόσμος κάθισε και μ’ άκουσε.
Σε άκουσε ή απλά σε κοίταξε; Αν αυτά που λες τα έλεγε ένας 50χρονος κι όχι ένας 33χρονος θα είχαν τον ίδιο αντίκτυπο;
Ενδιαφέρουσα ερώτηση… Δε με συμφέρει η απάντηση που θα σας δώσω, αλλά ναι, παίζει ρόλο η ηλικία μου. Παίζει όμως ρόλο και το τι λες.
Πώς σου φάνηκε αυτό που έγραψε ο «Πιτσιρίκος» στο blog του: «Αυτό έχουμε πάθει με τον κ. Τσίπρα. Τα κάναμε τόσο χάλια επί δεκαετίες, που τώρα έχουμε εναποθέσει τις ελπίδες μας πάνω σε έναν νέο άνθρωπο που –στην πραγματικότητα- δεν έχουμε ιδέα ποιος είναι, αλλά μας φαίνεται καθαρός, γλυκός και καλοπροαίρετος. Στην ουσία, του ζητάμε να μη μας προδώσει, ενώ εμείς τα έχουμε προδώσει όλα. Του ζητάμε να μην αποδειχτεί βρόμικος. Δηλαδή, του ζητάμε να μην γίνει σαν κι …εμάς. Γιατί αυτό δεν θα του το συγχωρέσουμε ποτέ…». Δεν είναι ωραία προσέγγιση;
Ναι, είναι ωραία προσέγγιση και την προσλαμβάνω από πάρα πολύ κόσμο.
Αυτό το αίτημα «να μη μας προδώσεις και να σηκώσεις τις αμαρτίες μας» το είχαμε και από έναν άλλο 33χρονο, τον Ιησού Χριστό!
Αυτοί οι συνειρμοί είναι λίγο προβληματικοί! (γέλια) …Θα σας πω ένα φοβερό περιστατικό: Μας πήρε προχτές τηλέφωνο κάποιος φίλος του κόμματος από ένα χωριό στην Κορινθία. Και μας λέει: «Κάντε κάτι, γιατί στο χωριό βγαίνει ένας τρελός παπάς κάθε Κυριακή και φωνάζει από τα μεγάφωνα της εκκλησίας ‘Χριστιανοί, απομακρυνθείτε από τον Τσίπρα! Είναι ο νέος Αντίχριστος! Είναι 33 χρονών και έχει εκλεγεί σε ένα φιλοεβραϊκό κόμμα! Μακριά τα παιδιά σας από τον Τσίπρα!’».
Σοβαρά μιλάς;
Ναι, ναι! Και δεν είναι μια και δυο, είναι κάθε Κυριακή.
Και τι κάνατε;
Τι να κάνουμε; Στείλαμε απλώς ένα διάβημα διαμαρτυρίας στον Μητροπολίτη Κορινθίας…
Με τόσο θόρυβο πια γύρω απ’ το όνομά σου, κινδυνεύεις καθόλου να την ψωνίσεις;
Υπάρχει αυτός ο κίνδυνος, ναι. Αλλά νομίζω ότι αν ήταν να την ψωνίσω, θα την είχα ήδη ψωνίσει. Περισσότερο κινδυνεύω από κάτι άλλο: να μην έχω πια χρόνο για τον εαυτό μου. Από τότε που έγινα Πρόεδρος ψάχνω χρόνο να πάω μια βόλτα, να διαβάσω ένα βιβλίο, να παίξω μπάλα…
Α, παίζεις και μπάλα;
Ε, καμιά φορά παίζουμε 5Χ5.
Μεταξύ σας οι σύντροφοι;
Όχι κατ’ ανάγκη.
Παίζετε ποτέ Συνασπισμός-ΚΚΕ;
Αυτή είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, αλλά φοβόμαστε το σκληρό παιχνίδι και τις πολλές αποβολές! (γέλια) …Αυτό είναι, λοιπόν, το στοίχημα για μένα: να μη χάσω τον εαυτό μου μέσα στον ρόλο του Προέδρου. Είδα πρόσφατα κάποια δημοσιεύματα «Τι θέλει να μας πει ο Τσίπρας που κυκλοφορεί με τη μηχανή;». Τι να κάνω ρε παιδιά; Και πριν με τη μηχανή κυκλοφορούσα. Να κυκλοφορώ με λιμουζίνα;
Από σεβασμό στο ρόλο εννοούν.
Εμείς φτιάχνουμε τους ρόλους και όχι οι ρόλοι εμάς. Αυτό είναι κάτι που σε μένα προσωπικά μου το δίδαξε ο Αλαβάνος. Όταν πρωτοανέλαβε πρόεδρος του Συνασπισμού, όλοι τον βρίζανε γιατί δε φόραγε γραβάτα. «Δεν είναι Πρόεδρος αυτός», λέγανε, «σαν λέτσος!». Όμως ο κόσμος τον αποδέχτηκε γιατί ήταν αυτό που ήταν.
Εσύ πώς έρχεσαι σε επαφή με τον κόσμο;
Καταρχάς, υπάρχουν εκατοντάδες άνθρωποι που μου στέλνουν mail και τους απαντώ. Αλλά μιλάω και με αρκετούς ανθρώπους στον δρόμο. Ας πούμε, σήμερα ερχόμουν στο γραφείο και με σταματάει μια κυρία από κάτω και μου λέει «Δέχεστε στον Συνασπισμό μετανάστες;». Της λέω «Φυσικά, είμαστε το κατεξοχήν κόμμα που μιλάει για τους μετανάστες». Μου λέει «Είμαι 12 χρόνια στην Ελλάδα, είμαι από το Ιράν». Την ανέβασα πάνω, ήπιαμε καφέ και μου είπε την ιστορία της. Συγκλονιστική ιστορία: ήταν μια κοπέλα που μεγάλωσε στην Τεχεράνη, έφαγε όλη την καταπίεση εκεί και το ‘σκασε. Μου θύμισε την ταινία, το «Περσέπολις». Αυτά, αν είσαι κλεισμένος σε ένα γραφείο μαζί με τα στελέχη του κόμματος, δεν τα ζεις. Και είναι για μένα το πιο ευχάριστο κομμάτι του ταξιδιού.
Δυσάρεστα κομμάτια υπάρχουν;
Ναι, βέβαια. Θέλεις κάποιες στιγμές να κλειστείς στον εαυτό σου και δεν μπορείς. Θέλεις να πάρεις το Μετρό και να μην πεις «καλημέρα» σε κανέναν γιατί είσαι στραβωμένος. Ε, δεν μπορείς!
Για πόσο καιρό όμως θα κρατήσει αυτή η επαφή; Φαντάσου να είσαι κάποια στιγμή σε μια κυβέρνηση: δε θα έχεις χρόνο για τον Ιρανό μετανάστη, αλλά για τον Ιρανό πρέσβη!
Έχεις δίκιο. Από την άλλη εξαρτάται και από τον τρόπο που ο καθένας ορίζει τον χρόνο του. Για ποιο λόγο, ας πούμε, ο Πρωθυπουργός να είναι τόσο απρόσιτος; Γιατί να μην μπορεί να τον πλησιάσει κανένας άνθρωπος;
Διότι ο Καραμανλής, ας πούμε, υποτίθεται ότι δουλεύει συνέχεια για τα εθνικά μας θέματα.
Εντάξει, ας μην το συζητήσουμε αυτό τώρα... Ελπίζω να βλέπει καλά dvd στη Ραφήνα…
Συμφωνείς με την κριτική που του γίνεται ότι είναι «εξαφανισμένος»;
Ναι, βέβαια. Κρύβεται! Κρύβεται πάρα πολύ καλά πίσω από συμβούλους επικοινωνίας, οι οποίοι του έχουν χαράξει μια στρατηγική.
Που λέει τι;
Που λέει «Εσύ θα κάθεσαι κρυμμένος και θ’ αφήνεις τους άλλους να φθείρονται. Έχεις δημοτικότητα, είσαι το υπερόπλο της κυβέρνησης, κάτσε στη γωνία και περίμενε». Αυτή νομίζω είναι η πολιτική που τον συμβουλεύουν. Αντίθετα, σαν άνθρωπος είναι πολύ ανοιχτός. Στο πρώτο τηλεφώνημα που μου έκανε, λίγο μετά την εκλογή μου, μου είπε «Έλα ρε μεγάλε, τι κάνεις;».
Σου μιλάει στον ενικό; «Αλέξη» και τέτοια;…
Ναι.
Εσύ;
«Πρόεδρε», πώς να τον πω;
Ενικό ή πληθυντικό;
Δε θυμάμαι να σου πω. Όταν ακούς απ’ την άλλη πλευρά της γραμμής κάποιον που τον βλέπεις συνέχεια στα μέσα ενημέρωσης, είσαι λίγο αμήχανος. Φαντάζομαι ότι αν τον ξανασυναντήσω, όπως και τον Γιώργο Παπανδρέου που έχουμε μια επαφή και μιλάμε, θα του μιλήσω στον ενικό.
Με την Αλέκα την Παπαρήγα;
Δεν έχει τύχει να μιλήσουμε. Αν τύχει, όμως, φαντάζομαι ότι εκείνη δε θα είναι τόσο διαχυτική μαζί μου, οπότε μάλλον στον πληθυντικό θα της μιλήσω. Κάποτε έτυχε να περάσω δίπλα της κι ούτε καν με χαιρέτησε. Ήταν παραμονές των δημοτικών εκλογών. Συνηθίζουν οι υποψήφιοι δήμαρχοι με τα επιτελεία τους να κάνουν μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας και να τρώνε σε κάποιο ουζερί. Εμείς είχαμε πάει κάπου στο Θησείο και περνώντας είδαμε το επιτελείο του Σπύρου του Χαλβατζή, με τον οποίο έχω καταπληκτική σχέση, είναι πολύ ωραίος άνθρωπος. Με το που τον είδα, λοιπόν, έσπευσα να τον χαιρετήσω. Η Αλέκα που ήταν δίπλα γύρισε την πλάτη της για να μη με χαιρετήσει. Ήταν κάτι που μου είχε κάνει εντύπωση.
Πρόσφατα, με τον δήμαρχο, τον Νικήτα Κακλαμάνη, καβγαδίσατε σε μία συνεδρίαση. Αυτός σου είπε ότι λες «ασύστολα ψεύδη» κι εσύ του είπες ότι «αυτό είναι δείγμα του πολιτικού σας πολιτισμού».
Ναι. Του είπα ότι δεν μπορεί κάθε φορά που κάποιος του κάνει κριτική, εκείνος ν’ απαντά με τόσο βαρείς χαρακτηρισμούς. Διατύπωσα μια πολιτική θέση: ότι λειτουργεί πέρα από τα όρια του δημάρχου και ουσιαστικά πολιτεύεται σαν ένας ακόμα υπουργός της κυβέρνησης. Και μίλησα για τους συμβασιούχους στον δήμο της Αθήνας που δουλεύουν ανασφάλιστοι, βασισμένος σε αριθμούς που μας έχει δώσει ο ίδιος ο Κακλαμάνης.
Ωραία. Και σε λέει «ψεύτη» κι εσύ του απαντάς και τελειώνει η συνεδρίαση. Τι γίνεται μετά όταν τον ξαναβλέπεις;
Μια χαρά, δεν υπάρχει θέμα. Μάλιστα, πρέπει να σου πω ότι μου ‘κανε κι ένα δώρο για τη γιορτή μου την ίδια μέρα που τσακωθήκαμε.
Αυτό δεν είναι υποκρισία; Ένας απ’ τους λόγους που οι πολίτες απεχθάνονται τους πολιτικούς είναι επειδή υποψιάζονται ότι καβγαδίζετε για τα μάτια του κόσμου κι αμέσως μετά είστε όλοι φίλοι αγαπημένοι…
Καταρχάς, ο Νικήτας είναι ένας άνθρωπος που ο ίδιος έχει παραδεχθεί ότι είναι κυκλοθυμικός.
Ε και;
Κι έπειτα νομίζω ότι είναι άλλο πράγμα οι πολιτικοί διαξιφισμοί. Σε μια συνεδρίαση ή σ’ ένα debate μπορεί να υψώσεις κάποια στιγμή τους τόνους. Αυτό δε σημαίνει ότι προσβάλλεις τον άλλον σε προσωπικό επίπεδο.
Μα ήδη σ’ έχει προσβάλει σε προσωπικό επίπεδο όταν σου λέει ότι λες «ασύστολα ψεύδη»! Στην κοινωνία δε γίνεται αυτό. Στη δουλειά σου αν ένας συνάδελφος σε πει ψεύτη, δε θα ‘στε μετά μια χαρά και θα ανταλλάζετε και δώρα!
Έχει λογική αυτό που λέτε… Κι εγώ αισθάνθηκα περίεργα σε μια απ’ τις πρώτες μου φορές σε τηλεοπτική αναμέτρηση, στην εκπομπή του Πρετεντέρη. Ήταν απ’ τη μια ο Κίμωνας ο Κουλούρης κι απ’ την άλλη ο Γιακουμάτος και ήμασταν ακόμα καμιά δεκαριά ως γλάστρες για την αναμέτρηση Γιακουμάτου-Κουλούρη στον Κόκκινο Ήλιο… Στη μέση ο Πρετεντέρης, αριστερά του ο Κουλούρης και δεξιά του ο Γιακουμάτος. Σε κάποια φάση υπήρξε μια τρομερή ένταση ανάμεσα στους δύο, την οποία την πυροδοτούσε κι ο Πρετεντέρης. Λέει, λοιπόν, σε μια στιγμή «Πάμε σ’ ένα διάλειμμα». Κι ενώ περίμενα ότι θα συνεχιστεί αυτή η ένταση, τους είδα αμέσως να μαλακώνουν. Έκαναν μάλιστα και σχόλια ο ένας στον άλλον: «Έχουμε ανεβάσει τα νούμερα…».
Άσχετο: Χίλαρι ή Ομπάμα;
Ομπάμα, αλλά χωρίς αυταπάτες...
Πες μας μερικούς πολιτικούς που θαυμάζεις. Είτε εν ζωή είτε πεθαμένους.
Κοίταξε, είναι πολλοί αυτοί που με έχουν σημαδέψει. Από τον Γκράμσι ας πούμε και την Ρόζα Λούξεμπουργκ έως τον Τσε και τον Γκάντι.
Πρόσφατα έκανες μια δήλωση στα «ΝΕΑ» που ξεσήκωσε αντιδράσεις. Είπες ότι θαυμάζεις τη «διαχρονική σκέψη του Μάο». Πώς μπορείς να θαυμάζεις μια σκέψη που η εφαρμογή της στην Κίνα έφερε λογοκρισία, φυλακίσεις, δολοφονίες;

Παιδιά, εγώ δεν είπα ότι θαυμάζω τον Μάο. Είπα ότι η σκέψη του Μάο -όχι ο Μάο ως προσωπικότητα, όχι ο Μάο ως διοίκηση, όχι ο Μάο ως καθεστώς- αλλά η σκέψη του Μάο σε πολλά σημεία της αξίζει. Το πιστεύω αυτό.
Ένα παράδειγμα;
Ας πούμε, η σκέψη πίσω από την Πολιτιστική Επανάσταση του Μάο είναι ότι πρέπει συνεχώς να αμφισβητούμε τις δομές και την νομενκλατούρα, ακόμα και όταν είμαστε μέσα στην «επαναστατική» διαδικασία. Αυτή είναι μια σημαντική σκέψη.
Μα αυτό είναι αστείο! Δηλαδή ο Μάο στη θεωρία ενθάρρυνε την αμφισβήτηση και στην πράξη επέβαλε τη λογοκρισία;
Είναι πολύ αντιφατικό, το ξέρω. Ο Μάο εκτιμούσε ότι αυτό που κάνει είναι ένα βήμα προς τη σοσιαλιστική κοινωνία. Και πίστευε ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Αλλά, ο σκοπός του, η πρόθεσή του ήταν καλή.
Απ’ αυτή την καλή πρόθεση πέθαναν 38 εκατομμύρια άνθρωποι! Περισσότεροι απ’ όσους σκότωσε και ο Χίτλερ!
Ε, τώρα δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τον Χίτλερ με τον Μάο! Μπορεί τα κομμουνιστικά καθεστώτα να είχαν αυτό το τεράστιο έλλειμμα ελευθερίας, αλλά τουλάχιστον είχαν στο κέντρο της σκέψης τους τον άνθρωπο.
Αυτό λίγο ενδιαφέρει τον άνθρωπο που πεθαίνει...
Όχι, δεν είναι έτσι. Και τέλος πάντων δεν είχαν ούτε κρεματόρια ούτε φούρνους με Εβραίους...
Νεκρούς πάντως είχαν περισσότερους!
Καταρχάς, αυτοί οι αριθμοί αμφισβητούνται. Μένει να αποδειχθούν ιστορικά και τότε να το ξανασυζητήσουμε.
Έτσι κι αλλιώς, η πραγματική του πρόθεση φάνηκε στην πράξη! Προτεραιότητα ήταν ο εαυτός του και όχι η κοινωνία!
Δεν μπορώ να σας πείσω να εκτιμήσετε την σκέψη του Μάο.
Εσύ, πάντως, δέχεσαι ότι το καθεστώς του Μάο ήταν απολυταρχικό;
Ναι, βέβαια, διότι ήταν ένα καθεστώς ανελευθερίας. Αλλά σας είπα, πρέπει να απομονώσουμε τη σκέψη από την ιστορική περίοδο και το αποτέλεσμα. Και αυτό ισχύει για πολλές προσωπικότητες - από τον Λένιν μέχρι τον Τσε. Εγώ μάλιστα εκτιμώ και τη σκέψη πολιτικών προσωπικοτήτων από την άλλη πλευρά.
Όπως;
Για παράδειγμα, ο Ρούσβελτ, ο πρόεδρος των ΗΠΑ, ήταν αυτός που πρωτομίλησε στην ιστορία της ανθρωπότητας για κοινωνικό κράτος. Ξέρουμε τι ήταν ο Ρούσβελτ και τι σφαγές έκανε... Ή ας πάρουμε τον Άνταμ Σμιθ, ο οποίος είναι ο θεωρητικός του νεοφιλελευθερισμού. Αν σας πω ότι βρίσκω διαχρονικά πολλά σημεία της σκέψης του, θα μου πείτε ότι είμαι νεοφιλελεύθερος;
Από τους Έλληνες πολιτικούς υπάρχει κάποιος που θαυμάζεις;
Ο Μπελογιάννης.
Από τους εν ζωή;
(παύση) …Από τους εν ζωή είναι δύσκολο να επιλέξω. Νομίζω αν επέλεγα κάποιον, θα αδικούσα κάποιους άλλους.
Ε, και τι πειράζει; Θα παρεξηγηθούν; Πες μας απλά δυο-τρεις που εκτιμάς, ακόμα κι αν διαφωνείς μαζί τους. Υπάρχουν, ας πούμε, τέτοιοι στη Νέα Δημοκρατία;
Αυτές, ξέρετε, είναι ερωτήσεις-παγίδες…Αν σας πω, για παράδειγμα, ότι εκτιμώ τον Δήμα ή τον Παλαιοκρασσά, μπορεί κάπου μετά να δω τίτλο «Ο Τσίπρας εκτιμάει τον Παλαιοκρασσά». (γέλια)
Εμείς πάντως δε θα το βάλουμε! Όντως τους εκτιμάς;
Ναι, βέβαια.
Από το ΠΑΣΟΚ υπάρχουν κάποιοι που εκτιμάς την πολιτική τους σκέψη;
Τι να σου πω; Το πρόβλημα με τα πρωτοκλασάτα στελέχη του ΠΑΣΟΚ είναι ότι δύσκολα αναπτύσσουν τη σκέψη τους… Θα σου πω όμως κάτι ενδιαφέρον. Όσο κι αν σου φαίνεται οξύμωρο, εκτιμώ το πολιτικό υπόβαθρο και τη σκέψη του Πάγκαλου, κι ας είμαστε μεταξύ μας στα μαχαίρια. Θεωρώ ότι είναι ένας πολύ έξυπνος άνθρωπος που αδικεί διαρκώς τον εαυτό του.
Πώς σου φάνηκε αλήθεια όταν κάθισες κοντά του στο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ;
Ήταν πολύ φιλικός. Την άλλη μέρα, βέβαια, ανέβηκε στο βήμα και μου τα ‘χωσε!
Σε εξυπνάδες τύπου «ο Συνασπισμός από ΕΒΓΑ της γειτονιάς έγινε σούπερμάρκετ της γειτονιάς» θα συνεχίσεις να απαντάς;
Εντάξει, χαριτωμένο ήταν αυτό.
Για πολύ κόσμο είναι κομμάτι του θεάτρου που παίζουν οι πολιτικοί...
Τι να σου πω; Εγώ δεν αισθάνομαι ότι παίζω κανά μονόπρακτο. Αλλά αν εσένα έβγαινε κάποιος κάθε μέρα και σου ‘ριχνε μπινελίκια, θα αισθανόσουν κι εσύ την ανάγκη να πεις κάτι.
Αυτό το δημοσίευμα το είδες; (του δείχνουμε το «Πρώτο Θέμα» που είχε κάνει πρωτοσέλιδο τη σχέση του με μια κοπέλα). Πώς ένιωσες;
Πολύ άσχημα. Το θεωρώ απαράδεκτο ένας «δημοσιογράφος» να κυνηγάει, όχι εμένα που έχω επιλέξει να είμαι δημόσιο πρόσωπο, αλλά μια κοπέλα που δε θέλει να εκτίθεται, να τη βγάζει φωτογραφίες, να την κάνει πρωτοσέλιδο και να παίρνει τηλέφωνο συγγενικά της πρόσωπα.
Υπήρχαν και δηλώσεις της «πιθανής πεθεράς»! «Ο ίδιος θα αποφασίσει πότε θα πάρει το κορίτσι».
Ναι, το διάβασα. Στην αρχή εκνευρίστηκα πάρα πολύ. Χθες το βράδυ, όμως, που ήμασταν χαλαρά με μια παρέα φίλων στο σπίτι και κάποιος κάθισε και το διάβαζε δυνατά, είχαμε ξεσκιστεί στο γέλιο. Ήταν ένα απίστευτο love story, το οποίο βέβαια απέχει πολύ από την πραγματικότητα.
Σκέφτεσαι να αντιδράσεις;
Δεν ξέρω, είναι νωπό ακόμα. Πάντως την πρώτη φορά που τα μέσα ενημέρωσης προσπάθησαν να με κακομεταχειριστούν, πέρα από κάθε δεοντολογία, προσέφυγα στην ΕΣΗΕΑ. Ήταν αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές. Είχα δώσει μια συνέντευξη στον «Κόσμο του Επενδυτή» κι επειδή αυτοί ήθελαν να βγάλουν το πρωτοσέλιδο που γούσταραν και όχι αυτά που εγώ είπα, επιχείρησαν να με παρουσιάσουν ως υπερφίαλο Ναπολέοντα που έχει στόχο να ενώσει την Αριστερά και να ηγηθεί… Πρόσθεσαν, λοιπόν, μια ερώτηση και έβαλαν μια απάντηση που εγώ ποτέ δεν έδωσα.
Και τι έγινε που προσέφυγες στην ΕΣΗΕΑ;
Κάτι έγινε. Στερήθηκαν αυτοί οι κύριοι, ο κύριος Καψαμπέλης –σας θυμίζει κάτι το όνομα;- και ο κύριος Φελέκης, για δύο χρόνια την ιδιότητα του δημοσιογράφου. Δε θα είναι μέλη της ΕΣΗΕΑ για δύο χρόνια.
Πώς σου φαίνεται το επίπεδο δημοσιογραφίας στην Ελλάδα;
Τραγικό. Και όχι μόνο του γραπτού τύπου, αλλά και του ηλεκτρονικού, της τηλεόρασης.
Τα διαπλεκόμενα παίζουν τόσο ρόλο λες;
Ε, βέβαια. Πίσω από τα κανάλια και τις εφημερίδες κρύβονται συγκροτήματα, τα οποία εκτός από την ενημέρωση κινούνται και στον χώρο των κατασκευών και σε άλλους χώρους όπου υπάρχουν μεγάλες κρατικές προμήθειες. Εδώ, λοιπόν, υπάρχει μια διαπλοκή που δεν είναι εύκολο να κοπεί. Σας θυμίζω ότι ο Καραμανλής εκλέχτηκε με την υπόσχεση αυτή: να βάλει ένα τέλος στους νταβατζήδες και στα διαπλεκόμενα. Σήμερα απλά έχει κάνει ένα ξαναμοίρασμα της τράπουλας. Η ασυδοσία συνεχίζεται. Ο θείος του, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, όταν δεχόταν τους τότε νταβατζήδες, τους είχε επί ώρες να περιμένουν στον προθάλαμο του Μεγάρου Μαξίμου και όταν τους συναντούσε, τους συναντούσε όρθιους και μετά από λίγο τους έλεγε «Τελειώσαμε, μπορείτε να φύγετε». Ήταν σαφές το ποιος έκανε πολιτική. Έκανε πολιτική ο Πρωθυπουργός. Τώρα δεν είναι και τόσο σαφές. Τώρα ζητάει ο Πρωθυπουργός ραντεβού μ’ αυτούς και αυτοί λένε «Θα σε δούμε αν θέλουμε». Έχει αντιστραφεί η κατάσταση.
Και πώς μπορεί να αλλάξει;
Με ένα καινούριο θεσμικό πλαίσιο ελέγχου. Εμείς το ζητάμε. Το ότι αυτά τα συγκεκριμένα συγκροτήματα μπορούν να ελέγχουν και να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη είναι ένα τεράστιο θέμα για την ίδια τη δημοκρατία.
Η κοινή γνώμη δεν έχει ευθύνη για τη… γνώμη της; Όλοι βρίζουν τα κανάλια, αλλά όλοι τα βλέπουν!
Εγώ νομίζω ότι εκεί έχουν γίνει βήματα. Ο κόσμος όταν βλέπει πια ειδήσεις, είναι καχύποπτος.
Ναι, αλλά συνεχίζει να τις βλέπει! Και είναι και αυτό που είπες κι εσύ πριν: γίνεσαι κομμάτι αυτού του πράγματος χωρίς να το καταλάβεις. Μην ξεχνάς τι έγινε με το «Πρώτο Θέμα» όταν δημοσίευσε τις γυμνές φωτογραφίες του Ζαχόπουλου.
Αυτό ήταν αθλιότητα.
Μια αθλιότητα που πούλησε 300.000 φύλλα!
Έχετε δίκιο. Απ’ την άλλη, έχει αρχίσει να δημιουργείται μια αμφισβήτηση, ένα «κινηματάκι» ανθρώπων κόντρα σε αυτό που σερβίρουν τα κυρίαρχα μέσα. Δείτε τι γίνεται στο διαδίκτυο με τα blogs. Είναι μια νέα μορφή επικοινωνίας, κι ας έχει κι αυτή τα προβλήματά της.
Υπάρχει για σένα κάποιο κανάλι που προβάλλει πιο σωστά τα γεγονότα;
Ε, σίγουρα κάποια κανάλια είναι καλύτερα από άλλα. Το θέμα είναι ότι όλα σχεδόν διογκώνουν τις ήδη υπάρχουσες προκαταλήψεις. Ας πούμε, υπάρχει μια προκατάληψη απέναντι στους Αλβανούς και τους μετανάστες. Τα κανάλια θα τη διογκώσουν. Γιατί; Γιατί έτσι πουλάει. Είχαμε πριν δύο χρόνια τον αγώνα Ελλάδα-Αλβανία στο Ολυμπιακό Στάδιο. Κάηκαν πέντε αλβανικές σημαίες από μας, κάηκε και μια ελληνική από την αντίθετη πλευρά. Ε, τα κανάλια δείξανε μόνο την ελληνική! Ο κόσμος αγανάκτησε με τους Αλβανούς. Κι εγώ που το είδα είπα «Άι στο διάολο».
Και πού το έμαθες για τις πέντε αλβανικές;
Το έμαθα μετά, το γράψανε κάποιοι που ήταν στο γήπεδο. Ευτυχώς δε ζούμε σε συνθήκες αποστείρωσης, όπως στα καθεστώτα του υπαρκτού σοσιαλισμού όπου υπήρχε ένα κανάλι που προέβαλε ό,τι ήθελε.
Εσύ συνήθως από ποιο κανάλι προτιμάς να ακούς τις ειδήσεις;
Από την ΕΡΤ, κι ας ξέρω ότι θα παίξει περισσότερο την άποψη την κυβερνητική. Τουλάχιστον, όμως, θα δεις και πέντε διεθνείς ειδήσεις. Το ίδιο και στο ΣΚΑΪ. Στα άλλα οι ειδήσεις έχουν μετατραπεί σε τηλεοπτικά καφενεία. Πώς στο καφενείο έχεις πέντε-έξι τύπους που πλακώνονται και δε λένε και τίποτα σοβαρό; Αυτό το πράγμα είναι πια πολύ κουραστικό, για μένα τουλάχιστον.
Υπάρχουν εφημερίδες ή κανάλια στα οποία δε θα έδινες ποτέ συνέντευξη;
Ναι, βέβαια. Είμαι πολύ επιλεκτικός και αυστηρός. Αυτό που βλέπεις να βγαίνει είναι μόνο το 10% από αυτό που μου ζητάνε.
Θα έδινες ποτέ στο «Πρώτο Θέμα»;
Όχι.
Στην «Espresso»; Στην «Α1»;
Όχι, όχι!
Στον «Ριζοσπάστη»;
Στον «Ριζοσπάστη» έχω δώσει! Ήμουν 16 χρονών, τότε με τις καταλήψεις. Και ήταν πολύ ωραία συνέντευξη.
Εκτιμάς το είδος δημοσιογραφίας που κάνει ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος;
Όχι. Ούτε τόσο ανεξάρτητος πιστεύω ότι είναι, ούτε τόσο κόντρα στα διαπλεκόμενα. Θέλει να βγάζει την εικόνα του Ζορό, του αδιάφθορου που θα ‘ρθει να μας σώσει... Αλλά εγώ δεν πιστεύω στους Ζορό.
Ο Ψωμιάδης που ντύνεται Ζορό, πώς σου φαίνεται;
Καλά, ο Ψωμιάδης είναι μια cult φιγούρα της πολιτικής ζωής.
Πιστεύεις ότι είναι και επικίνδυνος με τις απόψεις που εκφράζει;
Κοίταξε, είναι σίγουρα μια εκδοχή του εθνικισμού και της πατριδοκαπηλείας. Παλιά πίστευα ότι είναι επικίνδυνος. Τώρα νομίζω ότι έχει μετατραπεί σε έναν γραφικό τύπο που μπορεί να ντύνεται Ζορό, να τραγουδάει σε εκπομπές, να καβαλάει τη μηχανή χωρίς κράνος…
Το ότι δε φοράει κράνος το θεωρείς ένα είδος αλαζονείας;
Όχι μόνο αλαζονείας, αλλά κι ένα είδος απύθμενου εγωκεντρισμού. Θέλει όχι μόνο να γράφει τους νόμους στα παλιά του τα παπούτσια, αλλά και να τον βλέπουν, να τον αναγνωρίζουν στον δρόμο. Εγώ ένας απ’ τους λόγους που φοράω πλέον πάντα το κράνος είναι ότι, ρε παιδάκι μου, θέλω να περνάω και λίγο απαρατήρητος, να μη με αναγνωρίζουν. Διότι δε σου κρύβω ότι παλιότερα, όταν ήμουν πιτσιρικάς, κι εγώ καμιά φορά δε φορούσα κράνος, ιδίως το καλοκαίρι που ‘χε ζέστη. Τώρα δεν το κάνω. Ενώ ο Ψωμιάδης θέλει να φαίνεται διαρκώς.
Θεωρείς την κατάληψη ενός σχολείου πολιτική πράξη;
Όταν γίνεται με όρους συλλογικής λειτουργίας, ναι.
Η αλήθεια είναι ότι πολλοί μαθητές κάνουν κατάληψη για να χάσουν μάθημα.
Ναι, το ξέρω. Ακόμα κι έτσι όμως να γίνεται, αν το αποφασίζει η πλειοψηφία, είναι κι αυτό μια πολιτική πράξη. Το να θες να χάσεις μάθημα κάτι σημαίνει.
Αν το ψηφίζουν οι 51 στους 100, δεν είναι άδικο για τους άλλους 49 που θέλουν να κάνουν μάθημα;
Ε, τι να κάνουμε; Έτσι είναι η δημοκρατία. Εδώ έχουμε μια κυβέρνηση που κυβερνάει με 42% και δε βάζουμε δίλημμα δημοκρατίας. Γιατί το δίλημμα αυτό να μπαίνει ξανά και ξανά όταν μιλάμε για απεργίες και καταλήψεις;
Πιστεύεις ότι κάποιες από τις καταλήψεις γίνονται πια για ψύλλου πήδημα;
Θα σου πω. Όταν ξεκινάγαμε εμείς το ’91, η κατάληψη δεν είχε νομιμοποίηση ως μέσο πάλης -εμείς της δώσαμε νομιμοποίηση. Και είχαμε σοβαρούς λόγους: Ήταν μια ανάγκη της νεολαίας να βγάλει μια κραυγή αγωνίας όχι μόνο για το σχολείο, αλλά και για την ίδια την πραγματικότητα. Από ένα σημείο και μετά όμως, πιστεύω ότι ναι, υπάρχει μια κατάχρηση. Δημιουργήθηκε η αίσθηση ότι η κατάληψη είναι θεσμός. Όπως δηλαδή είναι η παρέλαση ή η γιορτή του Πολυτεχνείου, έτσι «κάνουμε κατάληψη». Αυτή η κατάχρηση φθείρει το μέσο και φθείρει και το μαθητικό κίνημα. Ξαναλέω όμως: κανένας αγώνας που γίνεται μέσα από συλλογικούς δρόμους -ακόμα κι αν τα αιτήματα δεν είναι τόσο ισχυρά- δεν είναι χαμένος. Στο τέλος κάτι αφήνει.
Τι σου άφησε εσένα η δική σου κατάληψη;
Πάρα πολλά. Κι όχι μόνο σε μένα, οι περισσότεροι απ’ τη γενιά μου μπολιαστήκαμε απ’ αυτό το πράγμα. Δηλαδή εγώ, ρε παιδιά, θυμάμαι ότι κάναμε κατάληψη και ήταν κάτι το συγκινητικό για μας που το ζούσαμε. Είχαμε την περιφρούρηση, το φαγητό, το φαρμακείο, την καθαριότητα… Άλλοι είχαν αναλάβει να έρχονται σε επαφή με άλλα σχολεία και να γυρνάνε όλη την Αθήνα, άλλοι είχαν αναλάβει να κάνουν βάρδιες στην πόρτα από το πρωί μέχρι το βράδυ, άλλοι επειδή το σχολείο ήταν μεγάλο είχαν σκοπιές...
Και μάλλον ήταν η πρώτη φορά που κάνατε κάτι όλοι μαζί στο σχολείο…
Ναι, το σχολείο δε σου δίνει αυτή τη δυνατότητα. Γι’ αυτό και τελικά είναι ίσως το σημαντικότερο μάθημα που πήραμε από τη μαθητική μας διαδρομή.
Σκονάκια έκανες;
Ναι, κλασικά. Και στο σχολείο, αλλά και στο Πολυτεχνείο όπου είχα μπει Πολιτικός Μηχανικός. Τολμώ να το πω!
Ήσουν καλός φοιτητής;
Γενικά ναι, αν και διάβαζα τελευταία στιγμή και δεν έμπαινα στα αμφιθέατρα παρά μόνο για τις συνελεύσεις. Μάλιστα, μου είχε κάνει κριτική τότε ένας της ΔΑΠ: «Τι μιλάς εσύ που δεν πατάς ποτέ στα μαθήματα;». Και του λέω: «Κι εσύ που πατάς, χρωστάς τριπλάσια μαθήματα από μένα. Οπότε μη λες πολλά!». (γέλια) …Έκανα, λοιπόν, σκονάκια όπως όλοι. Η πλάκα είναι ότι όταν κάθεσαι να κάνεις το σκονάκι και σπαταλάς χρόνο γι’ αυτό, στο τέλος το μαθαίνεις. Είναι περισσότερο ψυχολογικό. Έτσι κι αλλιώς, ο πιο σύγχρονος τρόπος εξέτασης είναι να αφήνεις τον φοιτητή να έχει το βιβλίο ανοιχτό. Τι σημασία έχει να ξέρει απ’ έξω έναν τύπο; Σημασία έχει να ξέρει να τον εφαρμόσει. Και σ’ αυτό πρέπει να τον εξετάζεις: την κριτική του ικανότητα.
Προεκλογικά ο Αλαβάνος είχε πάει επίσκεψη σ’ ένα σχολείο και είχε πει το εξής: «Όταν, παιδιά, γράφετε διαγώνισμα, μη σκύβετε συνέχεια πάνω από την κόλλα σας. Κάντε την και λίγο στην άκρη να δει κι ο διπλανός σας. Δείξτε λίγη αλληλεγγύη!». Συμφωνείς;
Συμφωνώ, με την έννοια ότι το σύστημα δεν ενθαρρύνει καθόλου την αλληλεγγύη. Είναι ένα σύστημα ακραίου ανταγωνισμού που παράγει ή φωστήρες ή δευτεράντζες. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει. Καλό, βέβαια, θα είναι να μη χρειάζεται να φτάσουμε στην αντιγραφή για να δείξουμε αλληλεγγύη…
Σε ποια ηλικία μπήκες στην ΚΝΕ;
Στα 14.
Τι σ’ έκανε να μπεις;
Μου άρεσε η ιδέα να περάσω σε μια πιο οργανωμένη δράση. Να φύγω από το «εγώ» και να πάω στο «εμείς». Ήμουν, λοιπόν, πρόεδρος του 15μελούς του Γυμνασίου και είχαν έρθει οι μαθητές του Λυκείου να ζητήσουν συμπαράσταση στις πρώτες τότε μαθητικές κινητοποιήσεις –μιλάμε για το 1988. Κάποιοι απ’ αυτούς ήταν οργανωμένοι στην ΚΝΕ, οπότε κουβέντα την κουβέντα, οργανώθηκα κι εγώ. Θυμάμαι κάναμε ατέλειωτες συζητήσεις για το αν μπορούμε ν’ αλλάξουμε τον κόσμο, διαβάζαμε Μαρξ, Λένιν, Χέγκελ…
Ο μπαμπάς και η μαμά αντιδράσανε;
Δεν τους ρώτησα. Δεν τους έπεφτε λόγος. Κάποια στιγμή, βέβαια, είχαν ψιλοανησυχήσει γιατί έλειπα πολλές ώρες από το σπίτι για αφισοκόλληση και νόμιζαν ότι είχα μπλέξει με ναρκωτικά…
Και τι σ’ έκανε να φύγεις από την ΚΝΕ;
Έφυγα στην Τρίτη Λυκείου. Η αλήθεια είναι ότι είχα λόγους να φύγω πολύ νωρίτερα. Έβλεπα ένα συντηρητικό τρόπο σκέψης και μια «καθοδήγηση» που δεν ήταν κοντά στην ιδιοσυγκρασία μου. Επειδή, όμως, είμαι γενικά ανεκτικός και υπομονετικός, έφυγα το ’91 όταν διασπάστηκε ο σημερινός Συνασπισμός από το ΚΚΕ.
Ήσουν και στο Λύκειο πρόεδρος του 15μελούς;
Ναι, και μάλιστα από όταν πήγαινα Β’ Λυκείου. Αυτό δεν είχε ξανασυμβεί, ο πρόεδρος ήταν πάντα από την Γ’ Λυκείου.
Ανατροπή από τότε!
Εκείνη ήταν ανατροπή, όχι αυτή τώρα! (γέλια)
Είχες οργανώσει και την πενταήμερη;
Όχι, ειδικά την πενταήμερη την άφησα να την οργανώσουν άλλοι που τα ξέρανε καλύτερα.
Μίζες απ’ τα πρακτορεία πήρανε;
Τι να σου πω; Εκ των υστέρων, νομίζω ότι κάτι τσιμπήσανε… Αλλά εγώ ήμουν πολύ κάθετος και αυστηρός σε αυτά και θέλω να πιστεύω ότι τους περιόρισα αρκετά. Πάντως, ένας λόγος που δεν μπλέχτηκα ήταν ότι υποπτευόμουν ότι κάτι έπαιζε από πίσω.
Θα έστελνες το παιδί σου σε ιδιωτικό σχολείο, όπως κάνουν οι περισσότεροι πολιτικοί, μέχρι και η κυρία Παπαρήγα;
Κοίτα, εγώ έχω εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο. Αν όμως έμενα σε μια περιοχή που το δημόσιο ήταν πάρα πολύ κακό, δε θα είχα ταμπού να το στείλω στο ιδιωτικό. Κάθε γονιός θέλει το καλύτερο για το παιδί του. Και δε συμφωνώ με την κριτική που ασκούνε στην Αλέκα, επειδή έστειλε την κόρη της σε ιδιωτικό σχολείο. Καλά έκανε, τι έγινε δηλαδή; Εκεί θα κριθεί το αν είσαι αριστερός ή όχι;
Ναι, αλλά αν είσαι πολιτικός και μιλάς για προβλήματα της καθημερινότητας, δεν πρέπει να τα λούζεσαι κι εσύ αυτά που λούζονται οι περισσότεροι Έλληνες; Είτε μιλάμε για δημόσια σχολεία είτε για δημόσιες συγκοινωνίες… Πώς αλλιώς θα είσαι σ’ επαφή με αυτό που βιώνει ο πολύς κόσμος;
Σωστό είναι αυτό που λέτε. Σημασία, όμως, έχει αν γενικά ο τρόπος ζωής σου είναι ξεκομμένος απ’ την κοινωνία. Πιστεύετε δηλαδή ότι θ’ αλλάξει άποψη ένας πολιτικός αν αρχίσει να κυκλοφορεί με λεωφορείο;
Βέβαια και θ’ αλλάξει! Θα νιώσει την ταλαιπωρία στο πετσί του και θα κινητοποιηθεί πιο πολύ κι ο ίδιος μετά.
Λέτε, ε;
Και θα δει και την ταλαιπωρία του άλλου. Θα δει στην Ομόνοια τους χρήστες να κυκλοφορούν σαν ζόμπι, θα δει τους αστυνομικούς να κλωτσάνε τον μετανάστη με τα cd…
Ναι ρε παιδιά. Σκέφτομαι, όμως, ότι το πρόβλημα για έναν πολιτικό δεν είναι ότι δεν ξέρει ότι υπάρχουν όλα αυτά. Είναι ότι απλώς αδιαφορεί.
Αδιαφορεί γιατί δεν τα ζει, αυτό σου λέμε.
Νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε.
Συμφωνείς με την αποποινικοποίηση του χασίς;
Ναι, βέβαια.
Έχεις δοκιμάσει εσύ χασίς;
Όχι, δεν έχω δοκιμάσει, γιατί εγώ σαν άτομο έχω μια φοβία με τα drugs, φοβάμαι τις επιπτώσεις τους. Αλλά πολύ συχνά έχω βρεθεί σε παρέες που πίνουν και ακόμα και τώρα βρίσκομαι. Δε ζω σε γυάλα.
Συμφωνείς με την κατάργηση της στρατιωτικής θητείας;
Συμφωνώ με την κατάργηση του στρατού. Να καταργηθούν όλοι οι στρατοί.
Και μέχρι να γίνει αυτό;
Μέχρι να γίνει, είμαι υπέρ της ισόχρονης κοινωνικής θητείας. Αντί να πηγαίνεις στρατό, να μπορείς να προσφέρεις κοινωνικές υπηρεσίες.
Εσύ όταν πήγες στρατό, είχες βάλει βύσμα;
Ναι, είχα βάλει. Είχα έναν γνωστό, Πασόκο εκείνη την εποχή, τον οποίο τον πήρα τηλέφωνο για να κάνει κάτι και αυτός τα ‘κανε χειρότερα. Καλύτερα ήμουν πριν το βύσμα!
Κακοπέρασες;
Δεν μπορώ να πω ότι κακοπέρασα, αλλά εκείνη την εποχή αισθανόμουν ότι αν μ’ έπιανες από τη μύτη, θα έσκαγα. Στο τέλος, όμως, στάθηκα τυχερός. Είχα βρει έναν νόμο που είχε βγάλει τότε ο Τσοχατζόπουλος που έλεγε ότι αν είσαι στο στρατό και κατέβεις υποψήφιος βουλευτής, παίρνεις προσωρινή απόλυση και επανέρχεσαι μετά. Κατέβηκα, λοιπόν, στις εκλογές -ήμουν ο πρώτος οπλίτης στην ιστορία του ελληνικού στρατού που είχε γίνει υποψήφιος βουλευτής. Όταν επανήλθα στον στρατό, είχε μειωθεί η θητεία από 15μηνο σε 12μηνο. Κι έτσι εκεί που χρώσταγα έξι μήνες για ν’ απολυθώ, χρώσταγα ξαφνικά τρεις! Άσε που είχε πέσει τρελό σύρμα στη μονάδα ότι ήμουν υποψήφιος βουλευτής κι από κει που με στέλνανε για αγγαρείες, μόνο προσοχές δε μου βαράγανε!
Φοβερό!
Έτσι είναι στον στρατό μωρέ…
Είσαι υπέρ του συμφώνου συμβίωσης ανάμεσα σε ομοφυλόφιλους;
Ναι.
Είσαι και υπέρ της υιοθεσίας παιδιών από ομοφυλόφιλα ζευγάρια;
Αυτό είναι κάτι που θέλει συζήτηση. Δεν ξέρω αν είναι ακόμα ώριμη η κοινωνία. Εμένα προσωπικά δε θα μ’ ενοχλούσε, υπό την έννοια ότι ξέρω παιδιά που μεγαλώνουνε σε οικογένειες ετεροφυλόφιλες και έχουν πάρα πολλά προβλήματα. Και μπορεί να μεγαλώσουνε σε μια οικογένεια με ομοφυλόφιλους γονείς και να είναι μια χαρά. Αλλά μπορεί και όχι.
Όλοι λένε ότι είσαι πολύ μικρός στα 33 σου για να είσαι πρόεδρος... Υπάρχει κάτι για το οποίο αισθάνεσαι πολύ μεγάλος;
Ναι, δεν μπορώ πια να παίζω ποδόσφαιρο όπως έπαιζα. Δεν έχω την ίδια αντοχή.
Σε στεναχωρεί αυτό;
Πάρα πολύ. Επίσης δεν έχω την αντοχή να ξενυχτάω και να κάνω τα hangover που έκανα. Τώρα κάνω πού και πού καμιά κραιπάλη και λέω «πω πω, τι ωραία που ήτανε!». Πριν δέκα χρόνια όμως αυτό το έκανα κάθε μέρα! Σε κάτι τέτοια συνειδητοποιώ ότι γερνάω.
Θεωρείς τον εαυτό σου όμορφο;
Όχι, δε θα το ‘λεγα.
Ποιο θεωρείς το πιο όμορφο χαρακτηριστικό στην εμφάνισή σου;
Το πιο όμορφο; Να σου πω το πιο άσχημο;
Για πες.
Η μύτη μου. Είχα από μικρός ένα κόμπλεξ.
Σκέφτηκες να κάνεις πλαστική;
Όχι, ρε συ!
Τα κορίτσια δε σου έχουν πει κάτι για το χαμόγελό σου;
(χαμογελάει) Ναι, εντάξει, μου ‘χουν πει…
Έχεις περισσότερες κατακτήσεις από τότε που έγινες πρόεδρος;
Το κακό είναι ότι από τότε που έγινα Πρόεδρος, μπορεί να έχω περισσότερες κατακτήσεις, αλλά έχω λιγότερες δυνατότητες να τις αξιοποιήσω… Άστα να πάνε! (γέλια)
Έχεις πλακωθεί ποτέ στο ξύλο;
Μικρός, στη μπάλα.
Έχεις κλέψει ποτέ;
Ναι, έχω κλέψει. Είναι κάτι για το οποίο ντρέπομαι πάρα πολύ.
Τι έκλεψες;
Μαθητής του Γυμνασίου, τζοβενοπαρέα στον Άγιο Δημήτριο, είχαμε βάλει στοίχημα αν μπορούμε να κλέψουμε παγωτά απ’ το ψυγείο του περιπτερά. Μας πήραν όμως χαμπάρι κι έγινε χαμός. Μας πήγαν στην αστυνομία, φώναξαν τους γονείς μας, τελικά ζητήσαμε συγγνώμη και μας άφησαν. Ήταν καλός άνθρωπος ο περιπτεράς.
Φοβίες έχεις;
Φοβάμαι τα αεροπλάνα. Είναι κάτι που το έχω πολεμήσει πάρα πολύ.
Τι μπορεί να σε κάνει να κοκκινίσεις;
Να κοκκινίσω; Όταν ήρθαν οι γονείς μου να ακούσουν την ομιλία μου στο Συνέδριο και τους είδα, ψιλοκοκκίνισα.
Σε καμαρώνουν, ε;
Ε ναι, εντάξει. Η πλάκα με τους δικούς μου είναι ότι όταν βλέπουν κάποιον στην τηλεόραση να μου επιτίθεται, το παίρνουν προσωπικά, «τι είπε για το παιδί!» και παίρνουν αμέσως τηλέφωνο να μ’ ενημερώσουν. (γέλια)
Ψέματα λες;
Μικροψεματάκια. Ας πούμε, αν έχω αργήσει 15 λεπτά, λέω «είχε μεγάλη κίνηση στο δρόμο», ενώ στην πραγματικότητα δεν έχω βρει τίποτα, έχω απλά ξεχαστεί… Ψέματα, δηλαδή, που κάνουν τον άλλον να αισθάνεται καλύτερα.
«Σας εκτιμώ κύριε Παπανδρέου»;
Εντάξει, αυτά είναι απλώς ευγενικές προσφωνήσεις, δεν είναι καν ψέματα. Εκεί το ξέρει ο άλλος ότι λες ψέματα! (γέλια)
Image maker έχεις;
Όχι ρε!
Σου φαίνεται αστείο;
Ε βέβαια! Πάρα πολύ αστείο. Και ιδίως όταν γράφουν διάφορες βλακείες, ότι έχω ενδυματολόγο!
Αληθεύει αυτό που γράφτηκε ότι σου έγινε πρόταση να παίξεις στη σειρά «Yπέροχα πλάσματα» του Alpha;
Όχι ακριβώς. Έγινε πρόταση να έρθουν να μου πάρουν συνέντευξη οι πρωταγωνιστές της σειράς. Φυσικά αρνηθήκαμε. Μάλιστα οι συνεργάτες μου το κάνανε χωρίς καν να με ρωτήσουν.
Μία ταινία που είδες τελευταία και σου άρεσε πολύ;
Μία τουρκική: «Στην άκρη του ουρανού». Πολύ γλυκιά ταινία.
Το τελευταίο βιβλίο που διάβασες;
Θα ξενερώσεις άμα σου πω τι διάβασα. Το «Ρήγμα» του Γεωργόπουλου. Δεν ήταν λογοτεχνικό.
Και σου άρεσε;
Εντάξει… Μπορώ να σου πω τώρα «δε μου άρεσε»; (γέλια)
Μουσική ακούς;
Ακούω εθνικ μουσική. Μου αρέσει πολύ η Cesaria Evora.
Από Έλληνες μουσικούς;
Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Χατζιδάκι, Θεοδωράκη;
Ε καλά, αυτοί είναι κλασικοί.
Ποιον προτιμάς;
Νομίζω προτιμώ τη μουσική του Χατζιδάκι και τη δράση του Θεοδωράκη. Ο Θεοδωράκης έκανε ταυτόχρονα μουσική, αντίσταση, πολιτική…
Δε σε ανησύχησε αυτό το εθνικιστικό παραλήρημα που είχε στην επιστολή του για το Σκοπιανό;
Πάρα πολύ! Και με στεναχώρησε. Όπως με έχουν στεναχωρήσει τα τελευταία χρόνια και κάποιες από τις αντιδράσεις του Σαββόπουλου, ενός καλλιτέχνη με τον οποίο έχω μεγαλώσει. Αλλά τι να κάνουμε; Κάποιους ανθρώπους που τους εκτιμούμε για το έργο τους και για τη δράση τους, πρέπει να τους δεχόμαστε όπως είναι.
Το ωραιότερο ταξίδι που έχεις κάνει;
Το ’97 στην Κούβα. Ήμουν 23 χρονών. Πήγαινα το βράδυ σε αυτή την τεράστια παραλιακή λεωφόρο του Μαλεκόν και έβλεπα τους ανθρώπους να χορεύουν και να διασκεδάζουν χωρίς τίποτα -με ένα απλό ταμπούρλο.
Υπάρχει κάτι που πίστευες στα 16 σου και αποδείχτηκε πλάνη;
Ναι, στα 16 διάβαζα Μαρξ και πίστευα ότι κάποια στιγμή ο καπιταλισμός θα σταματήσει και θα πάμε στο επόμενο στάδιο της εξέλιξης της κοινωνίας που είναι ο σοσιαλισμός. Για μένα ήταν νομοτελειακό αυτό. Πίστευα ότι η εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο θα σταματήσει.
Διαψεύστηκες;
Ναι, διαψεύστηκα. Τώρα ξέρω ότι δεν υπάρχει νομοτέλεια. Μπορεί να γίνει, μπορεί και να μην γίνει.
Σε ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη!
Δεν ξέρω αν σας ικανοποίησα…
Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να σε ρωτήσουμε και δεν σε ρωτήσαμε;
Όχι, ίσα-ίσα! Υπάρχουν πολλά που δεν θα ‘πρεπε να με είχατε ρωτήσει! (γέλια)

Backstage

Η ιδέα της "κατάληψης" μάς ήρθε λίγο πριν τη φωτογράφηση. Διανειστήκαμε ένα τάβλι από μια καφετέρια και αγοράσαμε σχοινί από ένα μαγαζί στη Κουμουνδούρου. "Αποκλείεται να δεχτεί να τον δέσετε ρε παιδιά!" μας είπε ο φωτογράφος. "Δεν παύει να είναι πολιτικός αρχηγός!"

 

 

 



Comments (46)add
just relax...
written by yellow submarine , 02 06, 2009
re paidia.. mia xara einai o tsipras.. alla an dn exei kanei kamia malakia 8a kanei kapoia stigmh... as mhn psaxnoume gia 8eous... oso duskolo ki an einai:s. pantws einai gegonos oti exei fanei mexri stigmhs polu kalo palikari kai me polu kales prooptikes... o xronos 8a dei3ei. mporei se kamia 30aria xronia na vlepoume ton tsipra k na mn pisteuoume sta matia mas... eite me thn kalh eite me thn kakh enoia.. o xrons 8a dei3ei...:p
kai kati akomh: stamatiste epitelous knites k sunaspistes na tsakwneste! knhtes.. prospa8hste na deite ligo pio pera ap auta pou sas leei h hgesia k anarwth8eite... komounismos me hgesia einai pragmati komounismos? kai sunaspistes.. xalarwste... kapoia stigmh 8a vreite ki eseis ta dikia sas.
ENWMENH ARISTERA->ARISTERA!:p
report abuse
vote down
vote up
Votes: +2
...
written by Just a Little more Love , 04 07, 2008
Fainetai Entaksei Paidi k san oloys emas_
Elpizw mono na mn diaf9arei logw toy epaggelmatos_
Pfff d meinan k polloi p na pistevume se aftoys.._
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by duff , 28 04, 2008
pedia kaka ta psemata o tsipras eine mia xara paidi kai eine pio filikos ston kosmo alla pisteyo oti mesa apo ta xronia 8a pesi k aytos stin pagida tis politikis opos oi perisoteroi p asxolunte!!! kata t alla omos exei oreo tropo skepsis pio oikio pros ton neo k elpizo mia mera o syn na vgi kivernisi!!! makari!! simfonite?
???
report abuse
vote down
vote up
Votes: +10
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
Elsa : Xm....podhlata:to gegonos oti eimaste h mallon as mhlisw proswpika.to gegonos loipon oti den vlepw ton tsipra ws ena neo proswpo/eidwlo/8eo/akatamaxhto an8rwpo pou hr8e na swsei thn ellada den shmainei oti eimai me to kke..eleos!ksekollhste ligo apto mualo sas!gia ftusimo einai ola ta kommata!ANEKSERETWS! (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
save the parots!! : Τι σασ έπιασε ρε παιδια και τον έχετε θάψει τον ανθρωπο πριν καλα καλά βγει?? Ετσι προχωράει μία χώρα?? Δωστε μια ευκαιρία σ'έναν ανθρωπο που έχει κάτι να πει και αν δε σας αρέσει μην τον ψηφίζεται!! Έτσι υποστηρίζετε τις καινούριες ευκαιρίες!! Τι εχει πει ως τώρα και προλάβατε και βγάλατε και συμπέρασμα?? ΄΄Ολοι οι αλλοι οι ''ΜΕΓΑΛΟΙ'' καλύτεροι είναι??? Έμένα προσωπικά μου φάνηκε Α-Λ-Η-Θ-Ι-Ν-Ο-Σ!!!!! Και τι καινούριο ήταν πάλι αυτό με την ηλικία?? Γιατί όλοι εσεις που τον έχετε καταθάψει καλύτεροι ή μεγαλύτεροι είστε? Δώστε μια ευκαιρία σ'έναν καινούριο άνθρωπο που είναι πιο κοντα ηλικιακά με εσας κ 'θυμάται' καλύτερα τα προβλήματα που αντιμευτωπίζεται κ εσείς τώρα. και μην ξεχνάτε οτι για να γίνει κάτι πρέπει κ εσείς να πιστέψετε σ'αυτό!!!! (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +3
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
mitsos : fasista vaggeli akouto kala oi manades toy stalin kai toy mao emeinan egkyes ksana.poy tha milhseis gia kommounistika egklhmata skatofasista.dhladh o mao tha afine ta fasistakia sa k sena na armenizoune malaka (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
johneas : Maastrixt....gargara?..wraia sinenteyksi...wraio concept...mikri ilikia...mpoyrdes!!!!!! EE me ta mpounia styrizei kai o SYN/SYRIZA kai o Tsipras os proedros tou.kai einai krima na vlepeis neous pou einai sta politika pragmata na einai apo twra toso symvivasmenoi...kamia gargara kaneis ????? (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +2
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
podilata : EMMM....GEIA smilies/cheesy.gif LOIPON....KNHTES ...EMEIS STHN NEOLAIA MAS ENNOW TOY SYN EXOYME POLY POIO SOBARA PRAGMATA NA KANOYME APO TO NA ASXOLI8OYME MAZI SAS ALLA EINAI WRES POY SPATE NEYRA ( KAKOPROERETA TO LEW )...EISTE APARADEKTOI KAI XARAKTIRIZESTE APO ARISTERO-FASISMO AFOY H ARISTERA PREPEI NA EINAI ENIAIA SE ENA KRATOS POY TALANIZETE TOSA XRONIA APO TON DIKOMMATISMO KAI ESEIS LETE KAI YPOSTIRIZETE PWS DEN YPARXEI ALLO ARISTERO KOMMA STHN ELLADA EKTOS APO TO DIKO SAS KWLOXANIO...EPISHS EINAI AKSIO APORIAS TO GEGONOS OTI DEN MPOREITE NA DEXTITE THN MEGALH ANODO TOY TOY SYRIZA GENIKOTERA...TI SKATA ZHLEYTE ?? TO KSERETE PWS O SYRIZA OLOKLHROS EINAI ENA ELEY8ERO KOMMA POY DEN EXEI PROBLHMA NA DEXTEI KATI POY SYMFWNEI ME THN IDEOLOGIA TOY...ENA ALLO SHMEIO POY MOY SPAEI TA NEYRA EINAI AYTO TO XAZO-A8LIO-PAIDIKO EPIXIRIMA POY SAS EXOYN MA8EI OI XAZOI-A8LIOI-KOLIMENOI ODHGHTES SAS....ENNOW AYTO POY LEEI ""OTI FOYSKWNEI KSEFOYSKWNEI""....ME TO NA TO LETE PANTOY TI 8ELETE NA MAS DIKSETE ?? OTI KSERETE FYSIKH H XHMEIA ??H 8ELETE NA TROMAKSOYME ?...GENIKA RE EINAI APARADEKTO TO KLIMA MISALODOKSIAS KAI ARISTEROY-FASISMOY POY SAS DIAKATEXEI...PROSWPIKA APORW ME TO EKSEIS...AFOY H MHTRIKH ETERIA EKLEISE TO YPOKATASTIMA GT EMEINE ANOIKTO ?? AN EXETE MIA STALIA MYALLO 8A KATALABETE PWS 8ETW TON PROBLHMATISMO MOY...O SYRIZA KAI OLA TOY TA KOMMATA EINAI KOMMATA THS ARISTERAS...EINAI ARISTERA KOMMATA...DEN MPORW NA TO 8ESW ALLIWS STA ELLINIKA...GT DEN MPORITE NA TO DEXTITE ??? GT EISTE OI MONOI POY LETE OTI O SYRIZA DEN EINAI ARISTERO KOMMA ??? GT DEN EXOYME THS AFISES TOY CHE STA GRAFEIA MAS STA EKSARXEIA ? GT DEN EXOYME TIS KOKKINES SHMAIES ME TA ASTERIA EKSW APO TA GRAFEIA MAS ??? GT DEN EXOYME SFYRODREPANA ??? NA KSERETE OTI TA EXOYME OLA AYTA MONO POY TA EXOYME STO MYALO MAS KAI STHN KARDIA MAS KAI DEN TA XRISIMOPOIYME GIA NA TO PAIKSOUME ARISTEROI KAI NA TRABAME KOSMO...EMEIS KSEROYME OTI O KOSMOS DEN EXEI ANAGKH APO SYMBOLA KAI MALAKIES ALLA EXEI ANAGKH APO IDEES APO PROTASEIS...APO MIA ANANEOMENH ARISTERA...KAI OXI APO ENA APARXEOMENO KOMMOYNISTIKO KOMMA POY DEN EXEI LOGO YPARKSHS...O PAGKOSMIOS POLEMOS TELEIWSE H RWSIA EPESE TO TOIXOS EPESE TA PANTA EPESAN...ALLAKSTE GRAMH GIA NA MHN XA8ITE...EMEIS MPOROYME NA STA8OUME SE MIA POLITIKH SYZHTTHSH XWRIS NA MAS EXOYN BALEI SE GRAMH OI KOMMATIKOI ODHGHTES ( BASIKA TI LEW :s AFOY DEN EXOYME)...ESEIS EISTE SAN TOYS RWMAIOYS...DEN KSYNETE OYTE TON KWLO SAS AMA DEN KANETE SYNELEYSH KAI DEN AKOYSETE TI 8A SAS PEI O ODHGHTHS SAS....PROBATA STHN SFASGH...TO KKE 8ELEI NA SAS ROYFISKEI OTI EPANASTATIKO EXETE KAI ESEIS SYMFWNITE....PROBATA APLA...MHN MHLATE LOIPON...MONOI SAS MAS KANETE NA SAS POYME OTI DEN EXETE DIKAIWMA LOGOY...ESEIS OI IDIOI MAS DINETE AFORMH....DEN YPARXETE APLA...TO KKE KSEFTILIZEI THN ARISTERA STHN ELLADA...TO KKE KAPOTE DOYLEPSE SKLHRA TWRA OMWS DEN YPARXEI... (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +5
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
Elsa : skata ka aposkata..pantws den kserw poios akrivws einai o kompleksikos edw mesa..kai den milaw sugkekrimena gia sena pierrot the clown.alla den mporw na katalavw giati phran oloi proswpika ta arnhtika sxolia gia ton tsipra..sas 8iksame pia ton hgeth ton fovero kai tromero me tis apisteutes ideologies kai metari8mhseis?!?!?!?telospantwn dikaiwma tou ka8enos na pisteuei oti 8elei alla hremiste ligaki.. (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -3
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
pierrot the clown : milame gia pl komplej summerhilllaw...pws mprs kai zeis?se 8aumazw. tespa den skopeuw na asxolh8w perissotero,den einai selida gia na lusoume tis diafores mas.pantws,oso fouska kai an apodeix8ei o tsipras den pauei na einai kati diaforetiko,kai isws 8etiko.pi8anotata na einai ontws san tou upoloipous alla dustuxws an den tous emoiaze estw kai ligo den 8a mporouse na epibiwsei.skata ta exoume kanei e? (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +2
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
alex papaco : Παιδιά ωραία όλα αυτά με τον νεότερο αργηγό κόμματος στην Ελλάδα,ωραία και η συνέντευξη του κ.Τσίπρα (και εγώ τον 'πάω' πολύ) αλλά δεν παύουν να υπάρχουν τα πολιτικά κίνιτρα.Ακόμα και αυτή η ομολογουμένος πρωτότυπη συνέντευξη δεν παύει να αποτελεί μία πετυχημένη πολιτική κίνηση με στόχο το νεανικά κινήματα ψηφοφόρων.Ακόμα και η ηλικία του κ.Τσίπρα αποτελεί μια καλοσχεδιασμένη κίνηση αναδιοργάνωσης,ανάκαμψης και επιτυχίας για τον ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. Όμως δεν θέλω να πω σε καμμία περίπτωση οτί οι νέοι δεν έχουν και δεν θα καταφέρουν ποτέ να έχουν πολιτικές βασεις εξέλιξης και στήριξης. (Eyxaristw) (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
jimakos : Πολυ καλη η συνεντευξη!Ο καθενας εχει την δικια του γνωμη!Η συνεντευξη απο οτι καταλαβα δεν ηταν απολυτος πολιτικη γι αυτο μην κρινουμε απο αυτην την σταση του τον πολιτικο του λογο!Του ευχομαι καλη συνεχεια και να προσπαθει για το καλυτερο!Schooligans η συνεντευξη τα σπαει!Εχω ενα Blog για δειτε το αν θελετε http://jimakos.pblogs.gr/ (25/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -2
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
N : ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΓΧΑΙΡΩ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΤΣΙΠΡΑ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΙΝΟΝΑΤΙΑ ΑΛΗΘΗ!!σπουδαιο πολιτικο αγαθο!Ομως να πρεπει διερωτηθουμε για το πολιτικο του εργο ως αρχηγος κομματος...καμια ξεκAθαρη θεση,κρυβεται πισω απο τον αλαβανο. ποζαρει κανονατας τον εξυπνο και δηθεν ΑΝΟΙΧΤΟΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΟ!!Στις εκλογες ωστοσο θα παει καλα γιατι δεν εχει σπηλωθει το ονομα του (ακομα)απο κομπινεσ,συμφεροντα,μιζες κτλ! μου θυμιζει ενα συμμαθητη μου που ειναι στην κνε!!οι περισσοτεροι κουμουνιστες εχουν φασιστικες (ουσιαστικα )ιδεες(βλ.απαντηση για το μαο κα)!Θεωρουν οτι οκοσμος 8α αλλαξει μονος του....GELA (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
kostoulis : Polu kali i sunenteuxi,den perimena na asxolithoun toso polu me auti.Oso gia ton tsipra den mporoume na ton krinoume giati den exei dei3ei tipota akoma.As perimenoume na kanei tin prwti blakeia kai meta ton krazoume.Toulaxiston fainetai oti de moiazei me tous upoloipous politikous k deixnei na exe kati diaforetiko na proteinei.Sto katw katw se opoion den aresei den ton psifizei.To sigouro einai oti xreiazomaste mia allgi kai an de ti ferei autos tha prepei na brethei kapoios allos,omws kanenas ellinas politikos de fainetai prothimos na alla3ei kati oute kai polloi apo emas eimaste prothimoi na boithisoume.Gi auto oloi eseis pou krazete prospathiste na bgeite apo ti mizeria tis ellinikis pragmatikotitas kai afiste ti nootropia tou neoellina.An de goustarete kati alla3te to,kleiste auti ti ga***ni ti selida katebeite stous dromous kai apaitiste auta pou sas a3izoun. (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
bhoy : Θα περίμενε κανείς από ΚΝΕίτες ν'απαντήσουν καταρχήν γύρω από τα "εγκλήματα του ΜΑΟ",αλλά φαίνεται πως η καθοδήγηση τους σφύριξε πως η Κίνα σαν μοντέλο,δεν ήταν ποτέ του ΚΚΕ... Όσο για τον "πατριωτισμό", κύριοι της ΚΝΕ ξέρετε την γραμμή γύρω από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο που κράτησαν οι κομμουνιστές ή επιδή δεν είχε ιδρυθεί τότε το ΚΚΕ,δεν ξέρετε; Την έννοια διεθνισμός την έχετε υπόψιν; Όσο για τους νεοφιλελεύθερους ή..ελευθεριακούς που έγραψαν περί ίδιων θυμάτων Μάο/Στάλιν - Χίτλερ,ρίξτε κι εδώ μια ματιά: http://www.iospress.gr/ios2001/ios20011111a.htm http://www.iospress.gr/ios2001/ios20011111b.htm http://www.iospress.gr/ios2005/ios20050911.htm Οι schooligans,φαντάζομαι,πως κάτι θα θυμούνται εκτός κι αν έχουν διαγράψει οτιδήποτε προέρχεται από την παλιά τους οικδέπσοινα την "ελευθεροτυπία" (ιδίως οι φοιτητές κι απόφοιτοι της παρέας που ακόμη είναι school!)... (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
Tonia : Η συνέντευξη ήταν πολύ ωραία και η ιδέα για τη φωτογράφηση όλα τα λεφτά! Ξέρετε τι πιστεύω εγώ? Ο ΣΥΝ. πόνταρε στον Τσίπρα για τον αληθινό του λόγο και το ζωντανό του όραμα. Εντάξει, η αλήθεια είναι ότι σε μερικά σημεία απέφυγε να απαντήσει και ψιλοσπάστηκα. Υποστηρίζω όμως Τσίπρα και ξέρετε γιατί όλοι εσείς που τον κατακρίνετε? Γιατί ο λόγος του είναι αληθινός. Μιλάει και δεν ωραιοποιεί αυτά που λέει, βλέπεις ότι τα εννοεί, τα πιστεύει. Τι προτιμάτε αληθεια? Κάποιον που χρησιμοποιεί ωραίες, σύνθετες εκφράσεις και επί της ουσίας δε λέει τίποτα ή όσα λέει κάνουν μπαμ από μακριά ότι είναι ψέμματα,,ή κάποιον που δεν στολίζει το λόγο του και τα λέει χύμα, αλλά τουλάχιστον ξέρεις ότι τα εννοεί? Για μένα ο Τσίπρας είναι από τους λίγους (για να μην πω ο μόνος) ειλικρινείς πολιτικούς.Και επίσης πιστεύω ότι είναι ο μόνος που έχει όραμα για την Ελλάδα. ΤΣΙΠΡΑΣ 4EVER!!! (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
Summerhilllaw : Αντε, παιδιά αφου η ηλικιακή ανανέωση φέρνει και την πολιτική ανανέωση, τοτε να βάλουμε στην ηγεσία μιας παράταξης ενά 10χρονο, δεν σοβαρευόμαστε λέω.... (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -2
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
Summerhilllaw : pierrot the clown με τάπωσες...............δεν θα μπορέσω να κοιμηθώ το βραδυ........... (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
johneas : Γιατί είναι πρόεδρος του ΣΥΝ...Βλέπε Maastrixt...Γαργάρες... Το νού σας ρε....όλοι στην ΑΠΕΡΓΙΑ !!!! (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -1
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
@Aggela@ : Η συνεντευξη ηταν πολυ καλη παιδια!!!Φυσικα δν συμφωνω μαζι του σε ολα αλλα ειναι λογικο.Με εκνευριζει ομως που ολοι τα εχουν βαλει μαζι του ενω τοσα χρονια μας κοροιδευουν οι αλλοι πολιτικοι τα βαζουν με τν Τσιπρα που δν εχει προλαβει να δειξει τιποτα.Γιατι σας εκνευρισει τοσο ενα νεο προσωπο? εχετε συνηθισει τοσα χρονια τους αλλους κ δν θελετε κτ διαφορετικο? γιατι τν καταδικαζεται πριν καλα καλα μιλησει? τα λεει καλυτερα ο old-boy... http://old-boy.blogspot.com/20..._9112.html (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
Manos : Kairo eixame na doume tetoio politiko.Bravo Ale3h...Egw 8 h8ela na kanw mia enstash sxetika me tn apopoinikoihsh tou xasis,opws eipe o Lazopoulos ama afhsoun tous eborous na poulane elefthera dn 8 paei kaneis na agorasei gt to paranomo panta exei kai tn gohteia t.Opoios 8elei borei na episkeftei to blog m sto www.mKanderakis.blogspot.com,boreite na afhnete comments sta post mou. (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
: κατ' αρχας πρεπει να πω τα συγχαρητηρια μου σε οσους καναν την συνεντευξη....παιδια ηταν πολυ καλη!καλες ερωτησεις και πολυ καλη ιδεα για την φωτογραφηση!τωρα οσο για τον τσιπρα μου φανηκε κατι παραπανω απο καλος!εδωσε αρκετα ειλικρινεις απαντησεις αν και σε μερικα σημεια δεν με επεισε!οσο για το ποσο αριστερος ειναι ή δεν ειναι ο αλεξης αφηστε να το κρινει ο χρονος και ο κοσμος!το οτι παραδεχτηκε οτι ειχε βυσμα στο στρατο μονο θετικα μπορω να το δω, φιλε κωστα,γιατι φαντασου να το επαιζε αμεμπτος και αποδεικνυοταν μετα το αντιθετο!τοτε οντως θα ηταν μια φουσκα και οχι τωρα που παραδεχτηκε την αληθεια!ααααα και θα σου πω και το αλλο ποσο αριστεροι μπορει να ειναι οι κνιτες(φοιτητες) που ερχοντουσαν στο σχολειο μας ταχα για να βοηθησουν στην καταληψη και με ψευτικες ψηφοφοριες και ακρως απολυταρχικο τροπο βγαζαν αποτελεσματα που οι ιδιοι θελαν για την πορεια της καταληψης στο σχολειο μας? μπορει καποιοι να μην πατε καθολου τον τσιπρα και το συριζα(και καλα κανετε αφου αυτη ειναι η αποψη σας)ειμαι ομως 100% σιγουρη οτι ολες αυτες οι ''κακιες'' ειναι απλα εκρηξεις ζηλιας μιας και ο συν πλεον αποτελει μια μικρη απειλη και για κκε και για πασοκ!βλεποντας λοιπον την ανοδο του συριζα επειδη δεν μπορειτε να το κανετε τουμπεκι κατι πρεπει να πειτε και εσεις!κριμα μαγκες δεν σας περιμενα τοσο προβλεψιμους στην πτωση σας!! (24/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
ανωνυμη : καλο θα ηταν παιδια να κραταμε τα θετικα στοιχια μιας πολιτικης δρασης κ να απορριπτουμε αυτα που δεν μας αρεσουν χωρις να αφοριζουμε κ να απορριπτουμε τη πολιτικη δραση καποιου στο συνολο της επειδη δεν τον συμπαθουμε η επειδη δεν μας αρεσουν ολα οσα λεει ειναι προτερημα καποιου να κρινει κ οχι να κατακρινει...οπως κ το να διαχωριζει τα πραγματα χωρις να τα πεταει ολα στα σκουπιδια (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
m : κ κατι αλλο!! ο συνασπισμος κ ο συριζα γενικοτερα δεν ειναι ο τσιπρας ας το καταλαβουν μερικοι κ μη χαρακτηριζουν ολοκληρο κομμα επειδη δεν συμπαθουν το προεδρο του συν τη στιγμη που δεν ξερουν (κ ειμαι σιγουρη γι αυτο) τις θεσεις του κομματος !!! (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
m : λοιπον... το θεμα ειναι οτι στην εποχη του σημερα οτι ξεφευγει απ τα πλαισια του συνηθησμενου δεν μπορουμε να το δεχτουμε.. ενω ανεχομαστε πολιτικες καταστασεις με τη ΝΔ στην εξουσια εχουμε πεσει με τα μουτρα να φαμε το τσιπρα κ θα συμφωνισω με σενα pierrot the clown... το μυαλο μας πρεπει να παραμενει ανοιχτο κ να μην ειμαστε στενομυαλοι.. ως νεα γενοια πρεπει να προβληματιζομαστε να οραματιζομαστε να αγωνιζομαστε να ενημερωνομαστε πανω απ ολα(ωστε η γνωμη μας να μας ανηκει)και αυτο να θεσουμε ως στοχο κ ως προτεραιοτητα μας αλλιως τη βαψαμε.. τα προβληματα ειναι μεγαλα κ θα τα βιωσουμε ολοι καποια στιγμη κ δεν ειναι ο τσιπρας που θα μας τα αλλαξει αλλα εμεις γι αυτο ας κανουμε πρωτα ολοι μια καλη αυτοκριτικη κ ας βαλουμε το μυαλο μας σε σκεψη κ με τις ιδεες μας να προσφερουμε στη κοινωνια...!!! Υ.Γ. μη φοβαστε το καινουργιο αλλα αυτους που εμμενουν κ επιμενουν να κρατουν την κοινωνια μας πισω!!! (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
dreamer girl : gamati i sinenteuksi tou tsipra etsi paidia tetoies sinenteukseis na pairnete to concept itan to kati allo!!sinexiste etsi flk (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 25 04, 2008
pierrot the clown : den mpr na katalabw gt exete pesei oloi na tn fate tn tsipra...eilikrina dn mpr na sas ktlb.ti ka8este kai skata re paidia?an dn sumfwneite,ola ok.mhn ton pshfisete otan er8ei h wra alla gt t isopedwnete ola?to oti den exete tis idies apopseis den ton kanei kai aparaithta axrhsto.sto katw katw eseis 8a mporousate na kanete to idio kalutera apo oti autos? a kai btw summerhilllaw,den s anagkazei kaneis apo oso jerw na agorazeis kapoia efhmerida h kapoio entupo,esu to apofasizeis k apo thn stigmh pou eisai toso kala enhmerwmenos-h apo oti fainetai h8eles k olas,etsi loipon kalutera mhn kathgoreis to periodiko.ektos kai an ontws se anagkazoun pou tote prokeitai peri sadistikou basanisthriou. (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Summerhilllaw : To schooligans θα πρέπει να είναι υπερκομματικό περιοδικό, και αναφέρομαι στους εκπροσώπους του περιοδικού που βγήκαν σε δελτίο Ειδήσεων και έδειξαν εμμεσως πλην σαφως την συμπαθειά τους προς τον ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ.Το περιοδικό εκφράζει τον μαθητή που καταπατώνται τα δικαιώματά του και γενικώς καθε ελεύθερο πνεύμα, εκφράζει και αναλύει τα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος απο την πρώτη βαθμίδα ως και την τελευταία γιατί ετσι πρέπει να αντιμετωπίζεται η παιδία ως ΕΝΙΑΙΑ.Αν ειναι να χωρίζεται τους αναγνωστες σε αριστερους-κεντροους-δεξιούς και το περιοδικό να καταντίσει το δεκανίκι της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ που ξέρουμε καλά να ποιο κόμμα υποστηρίζει αφήστε το(α, και μη ξεχάσετε με το επόμενο τεύχος να δώσετε και δώρο ένα αριστεροφρονόμετρο). Συμφωνώ με τον Κώστα οτι ο Τσίπρας ειναι .ενα κατασκεύασμα των Μ.Μ.Ε..Επίσης θεωρώ πως είνα ένας πολιτικός που δεν έχει παρει στα σοβαρά τους θεσμούς(βλ.δηλώσεις του για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας), με θέσεις χωρις πολυ σκέψη γραμμένες στο πόδι(βλ.θεσεις για την αποποινικοποίηση του χασις) που χρησιμοποιεί άσχημα την διείσδηση που έχει στην νεολαία και το εκμεταλλεύται, ένας πολιτικός με λόγο μικρού παιδιού(βλ.ομιλία τους στο Α.Π.Θ. πριν τις φοιτητικές εκλογες0 και πολυ λαικισμό. (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -2
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
papazachariou : για εναν κωστα που ειπε οτι ο σοσιαλισμος ειναι πατριωτισμος... σου θυμιζω τους στιχους τις διεθνους: εμας η μονη μας ελπιδα εινα η υψωμενη μας γροθια κατω οι πολεμοι και η πατριδα ζητω η παγκοσμια εργατια... παιδια γιατι τετοια κακια...? δειτε τις θεσεις του τσιπρα κ του συριζα κ μετα βριστε... ουτε για σταλιν λενε ουτε για πολ ποτ κατι για σοσιαλισμο λενε που τον θεωρουν συνονυμο τς δημοκρατιας και της ελευθεριας... και κατι για το πως θα βελτιωσουμε την ζωη μας μεχρι να ερθει αυτος... για καλυτερη παιδεια, υγεια, για ασφαληση κ τετοιες βλακιες... (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
eva : blepw oti sxedon oloi krazete...mporei na exete dikio..mporei na min dinoume eukairies se an8rwpous p mporoun na boi8isoun(k to pisteuw auto k g auto 8a ton stirizw opote mporw!)giati oi perissoteroi eimaste efiboi k amfisbitoume t panta!egw proswpika eimai "suntrofissa"(k se opoion aresei o oros) tou alexi k dn einai tuxaio p ton empisteutike ena komma g na igi8ei,kai dn to ekane mono logw ilikias!ontws se kapoia simeia ts sunenteu3is kai emena m fainetai pws dn apantaei plirws k me enoxlise!auto dn simainei pws prepei na eimaste prokateillimenoi me kapoious pou einai konta mas,kuriws se ilikia!krazoume ts allous gt exoun kanei mlkies..o tsipras pote prolabe na ts kanei??a nai..kukloforei me mixani k einai 16 xronia me tn idia kopela xwris na tn exei pantreutei!KREMALA!an einai dunaton!prospa8iste a eiste anoixtoi se freskes fatses st politiko proskinio,gt mporoun na mas boi8isoun..st katw katw o politiki kapoiou dn einai mono logos!einai kuriws i pra3i!k o tsipras to exei dei3ei auto!einai o monos p ta exwse k tn plirwnei twra g to 3epoulima tou OTE..k alloi ta xwnoun,alla autoi exontas ts edres ts st koinoboulio,thn exoun skapoularei kai ta xwnoun e3 asfaleias..ekeinos dn fobi8ike na ta xwsei,3erontas pws dn exei ws meso prostasias bouleutiki asulia..tetoia na ta anagnwrizoume..mn kanoume ts kakous k krinoume ta panta apo tin mia pleura t nomismatos..isws einai kairos na doume k tn alli..einai duskolo k einai logiko me tetoia nila p exoume faei ws neoi k ws polites apo tn koinwnia k to kratos..k emeis eimaste autoi p prepei me opoion tropo mas fainetai swsto na to alla3oume auto!k o tsipras(k o ka8e tsipras p pisteuei stn aristera)mporei na boi8isei..g auto prin kra3ete,mn skefteste monopleura..gt k egw opws k o tsipras bgainoume k leme ti gnwmi mas k eimaste ali8inoi..an exete amfibolies g tn ali8eia t tsipra kaluetera na apeu8un8eite st idia ta paidia pou t piran sunenteu3i g na poun k auta tn gnwmi ts..polu fluarisa omws..sugnwmi g opoion kourasa..twra mporeite na kra3ete k mena..euxaristw! (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Chaos : Ego re paidia tin vrika poli oraia kai eilikrini tin sinenteuxi......... tora to ti pisteuei o kathenas gia ton tsipra einai mia alli ipothesi. alla to na min tou dineis mia eukairia na milisei einai san na ginesai o Mao o idios(kala to exesa...)! opote akou auto pou leei o allos kai meta peta to sta skoupidia ama thes. akou to omos prota. giati plaka-plaka se auti ti xora o kathenas mas mono mila, den akouei! (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
antoine : stamatiste na katigoreite h na epefoimhte ton alexis afiste na kanei kati pragmatika, na pei kati neo k meta. Ws twra anaparagwgi kanei to palikari kai poulaei PS ase pou arxise hdh na 3efouskwnei,fainetai den ton daskaleuoun kala (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Κώστας : Πάρα πολλά μπορεί κάποιος να γράψει για τη συνένέντευξη αυτή. Προσωπικά δεν εκπλήσομαι απλά επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά ότι ο κύριος αυτός είναι ένα κατασκεύασμα των ΜΜΕ (συγκεκριμένης μερίδας) αλλά δυστηχώς για αυτούς ποντάρουν σε "κουτσό άλογο". Αλήθεια πόσο αριστερός είναι κάποιος που χρησιμοποιεί "βύσμα" στο στρατό ενώ πρίν ένα χρόνο δήλωνε στην Ελευθεροτυπία ότι τα στρατόπεδα στα αστικά κέντρα υπάρχουν μόνο για να εξυπηρετούν τα "βύσματα"; Α, κάθόλου δεν πήγε παραμεθόριο, μόνοπ στο γραφείο στο ΓΕΣ, αλήθεια γιατί δε λέει ποιόν πολιτικό του ΠΑΣΟΚ έχει για γνωστό και με τι ανταλάγματα τον βοήθησε; (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -3
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Johneas : Ασε μας ρε Τσίπρα...τράβα...χάνουμε και τον χρόνο μας να διαβάζουμε το τίποτα.... Εχουμε και απεργία να οργανώσουμε!! (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Kwstas : Ston Syriza Tsipra exoune,tsipa den exoune... (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
anonumous : pros: angie, -ΚΩΣΤΑΣ-, Elsa, m ΡΕ!... ΖΗΛΕΥΕΤΕ ΡΕ???? (23/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Vaggelis : Η συνέντευξη ήταν πολύ καλή με έξυπνες και πρωτότυπες ερωτήσεις που απέχουν από τα συνήθη ερωτήματα δημοσιογράφων στους πολιτικούς, τα οποία μοιάζουν τα ίδια και τα ίδια. Επίσης με εξέπληξε ευχάριστα η επιμονή σε «ενοχλητικές» ερωτήσεις όσον αφορά θέματα σαν αυτό του Μαο ή τη πρακτική να στέλνουν οι πολέμιοι των ιδιωτικών σχολείων, τα παιδιά τους σε αυτά. Θα ήθελα να σχολιάσω κάτι όσον αφορά τις απαντήσεις του πρόεδρου Αλέξη. Τα στημένα για καυγά δελτία ειδήσεων αντι να σταθούν στις απαράδεκτες, ανιστόρητες δηλώσεις περί Μαο και πολιτιστικής επανάστασης, απευθυνόμενα σε ένα απολιτικό κοινό έμειναν στα περί αποποινικοποίησης του χασίς που είναι και πιο πιασαρικο και μπορεί να κάνει τους παραθυρατους να τσακωθούν. Ούτε ένας δεν βρέθηκε να καταδικάσει τις γελοιότητες για ένα απο τα πιο στυγερά καθεστώτα που γνώρισε ο κόσμος στο πολυπληθέστερο κομμάτι της γης. Προσέξτε σκέψη: ο γνωστός (και δηλωμένος) φίλος του ναζισμού Πλεύρης στηρίζει τα επιχειρήματα του (και) στο πρόσφατο αντισημιτικό βιβλίο του πχ στο ότι στο ολοκαύτωμα δεν πεθάνανε 5 εκ Εβραίοι αλλά περίπου 800.000. Λες και δεν μιλάμε για ανθρώπους αλλά για κουμπιά. Τι διαφορετικό λέει ο ανεκδιήγητος Τσίπρας που κανονικά θα έπρεπε να είναι νούμερο επιθεώρησης αν στην Ελλάδα δεν είχαμε καταληφθεί από ομαδικό ιδεοληπτικό παραλογισμό; στην επισήμανση για τους 38 εκ περίπου νεκρούς των κομμουνιστικών εκκαθαρίσεων στη Κίνα λέει πως οι αριθμοί αυτοί αμφισβητούνται ακόμα (!!!!). Δηλαδή πόσοι μπορεί να είναι; 35 εκ; 30; 20; 1; μιλάμε για εκατομμύρια ανθρώπων το καταλαβαίνει κανείς;;; Σωστά επιμείνατε και απαντήσατε. Όπως φαίνεται και από εδώ αλλά και από δεκάδες άλλα παρόμοια, οι θέσεις της άκρας αριστεράς με αυτές της ακροδεξιάς είναι αρκετά συχνά ταυτόσημες. Όχι πως ο Τσίπρας είναι ακροαριστερός, κάθε άλλο. Ένα εκφυλισμένο φαινόμενο της μιντιοκρατίας είναι περισσότερο. Στην ανιστόρητη παρωπιδοφόρα Ελλάδα αυτά πρέπει να πει για να είναι "επαναστάτης" και αρκετά "προοδευτικός" και να χαζεύουν οι πιτσιρικάδες. Ο Χίτλερ ήταν εγκληματίας γιατι δεν είχε ως επίκεντρο της πολιτικής του σκέψης τον άνθρωπο (αλήθεια τι ακριβώς σημαίνει αυτόsmilies/wink.gif ο Μαο και ο Στάλιν, ο Πολ Ποτ και ο Τσαουσεσκου επειδή είχαν τόσο πολύ στο κέντρο της πολιτικής τους τον άνθρωπο (!!!!) γι’ αυτό έκαναν τα γκουλάγκ, γι’ αυτό αφάνισαν εκατομμύρια συμπατριώτες τους, γι’ αυτό άλλωστε στα κράτη που έχουν ξεφύγει από τον κομμουνισμό έχει εξαπλωθεί ενα απίστευτο αντικομουνιστικό μένος. Ο Χίτλερ είχε κρεματόρια και φούρνους, ο Μαο προφανώς θα είχε εφεύρει πιο ανώδυνους τρόπους μαζικών εκτελέσεων. Τα πλήθη των αποθανόντων Κινέζων θα πέθαιναν με ένα χαμόγελο στο στόμα. Σας συστήνω το έργο της Γιουνγκ Τσανγκ: οι «Αγριοκυκνοι», όπου με απόλυτα ιστορικά τρόπο επιβεβαιώνονται τα απίστευτα και απάνθρωπα βασανιστήρια του κινεζικού καθεστώτος. Να το στείλετε ταχυδρομικά στον αχαρακτήριστο πρόεδρο, αν και μάλλον θα το ξέρει. Το πιο πιθανό είναι πως νομίζει οτι μιλάει σε εξωγηινους και εκστομίζει τέτοιες μπαρούφες. Έξοχη είναι και η σάτιρα της Πανδώρας στο Βήμα της 22/04. (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
m : μπορει να ειναι φουσκα ,πραγμα το οποιο απευχομαι, ομως η πραγματικη φουσκα ειναι αυτη που ζουμε ολοι μας κ ανα πασα ωρα κ στιγμη κινδυνευει να σπασει γιατι ολα γυρω μας ειναι ψευτικα κ κανεις δεν νοιαζετε γι αυτο!!!ζουμε στην εποχη που ο σαπιος κοσμος εκει που σαπιζε ξανατονωνετε κ που οι περισσοτεροι απο εμας συμβαλλουμε σ αυτο!! (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Elsa : Ok...eixa kapoies amfivolies gia ton tsipra mhpws ton exw krinei la8os...alla mallon den ekana la8os!einai hli8ios!nomizei oti mono kai mono me thn hlikia tou 8a mporesei na anevei sthn eksousia..elpizw na mhn vgei alh8inos!pantws thn idiothta twn politikwn na apofeugoun tis erwthseis pou den tous voleuoun kai na apantane emmesa kai oti na nai thn xei!!!!!! (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
-ΚΩΣΤΑΣ- : ένα σούργελο του συστήματος είναι ο τύπος. σιγά την συνέντευξη, παίζει τον μάγκα σε πιτσιρικάδες. πολιτικός λόγος μηδέν. το απόλυτο τίποτα. δεν εξηγούνται οι μαλακίες που λέει για τον θεοδωράκη. ο σοσιαλισμός είναι πατριωτισμός και καλά κάνει να το συνειδητοποιήσει... αλλιώς οι ψηφοφόροι του θα παραμείνουν τα κοριτσάκια του ...γυμνασίου... (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008


angie : A KAI NA MHN SXOLIASW KALYTERA AUTO TO SYNTROFOI GIATI ANTE.... (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
angie : gia allh mia fora o tsipras apodeiknuei poso akatallhlos einai gia auto pou kanei...einai mia fouska pou 8a skasei grhgora kai tote dystyxws 8a apogothteutei polus kosmos (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -2
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
m : αν κ ειχα καποιες επιφυλαξεις στην αρχη απ την προβολη της στα ΜΜΕ πραγματικα ειναι καλη κ ιδιαιτερα η ιδεα της φωτογραφισης!!! (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
giwrghs : AFTO TO KAKOMATHIMENO KOLEGIOPAIDO APO TA BOREIA PROASTEIA PROKEIMENOY NA TO PAIKSEI PROOEDEYTIKOS KAI APELEYTHEROMENOS DHLWSE YPER THS APOPOINIKOPOIHSHS... NA SE BALOYME NA KAPNISEIS KANENAN ALBANO NA ARXISEIS NA XOROPHDAS.... A RE ALHTARA TSIPRA (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: -1
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
Pennoula : Συγχαρητήρια. Καταπληκτική συνέντευξη. (22/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +2
...
written by Old Site Comments , 23 04, 2008
ioanna : paidia poli oraia i sinenteyksi!!!!!sigxaritiria!!!!kai episis m arese poli i idea gia tin fotografisi!!!pragmatika prototipi!! (21/04/200smilies/cool.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
You must be logged in to a comment. Please register if you do not have an account yet.

busy
 
< Προηγ.   Επόμ. >