Αρχική arrow Ξεστραβώσου


slideshow-ksestravwsou.jpg

Το ξεστράβωμα ξεκίνησε! Εκτύπωση
ΞΕΣΤΡΑΒΩΣΟΥ! ΜΑΘΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΟΥ - ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
«Ο καθηγητής από τα νεύρα του μου πέταξε μια καρέκλα. Ενημερώσαμε τη διευθύντρια, αλλά δεν έκανε τίποτα. “Τον βγάλατε εκτός ορίων, μας απάντησε”»
Καλλιόπη, Ηράκλειο Κρήτης

«Στην τρίτη γυμνασίου είχα αφήσει λίγα γένια. Ο διευθυντής μου μου είπε πως για να με αφήσει να γράψω στις εξετάσεις του Ιουνίου, θα πρέπει ή να ξυριστώ ή να με ξυρίσει ο ίδιος. Έβγαλε το ξυραφάκι και με ξύρισε ο ίδιος!»
Κώστας, Κομοτηνή
«Δύο παιδιά της πρώτης γυμνασίου αυνανιζοντουσαν κρυφά στο τελευταίο θρανίο. Η διευθύντρια τους έδωσε πενθήμερη αποβολή, χωρίς να συγκαλέσει τον Σύλλογο, και την άλλη μέρα, στην ώρα της προσευχής, ανακοίνωσε την αποβολή και τον αυνανισμό σε όλο το σχολείο. Τα παιδιά αναγκάστηκαν να αλλάξουν σχολείο»
Φωτεινή Μητσώνη, φιλόλογος σε σχολείο της Αττικής

«Είμαι Αλβανός στην καταγωγή. Στην έκτη δημοτικού, ήμουν αριστούχος, έγινε κλήρωση και βγήκα σημαιοφόρος. Ήμουν πολύ χαρούμενος. Την άλλη μέρα, είπαν ότι ένας Αλβανός δεν μπορεί να κρατάει την ελληνική σημαία και ξαναέκαναν την κλήρωση. Στο γυμνάσιο, όταν ξαναβγήκα σημαιοφόρος, δεν ήθελα πια ο ίδιος να κρατάω την ελληνική σημαία»
Κώστας, Πάτρα

«Είχα δηλώσει υποψηφιότητα στις εκλογές για το 15μελές, αλλά το όνομά μου έλειπε από τα ψηφοδέλτια. Όταν το είπα στον διευθυντή εκείνος δεν έκανε τίποτα. Έγινε κατάληψη στο σχολείο μου και τότε μόνο δέχθηκε να επαναληφθούν οι εκλογές»
Κωνσταντίνος, Πάτρα

 

Στα ελληνικά σχολεία η «δημοκρατία» σαν λέξη υπάρχει παντού. Υπάρχει στα βιβλία, υπάρχει στις εκθέσεις των μαθητών, υπάρχει στο στόμα των φιλολόγων. Στην πράξη, όμως; Πόση δημοκρατία υπάρχει στην καθημερινή ζωή του σχολείου; Όλοι ξέρουμε τι γίνεται όταν ένας μαθητής προσβάλει έναν καθηγητή: Τρώει αποβολή. Τι γίνεται, όμως, όταν ένας καθηγητής προσβάλει έναν μαθητή; Τι μπορεί να κάνει ο μαθητής; Τι μπορεί να κάνει το 15μελές (εκτός από το να διοργανώνει εκδρομές); Τι μπορεί να κάνει ένα σχολείο όταν αντιμετωπίζει κρούσματα ρατσισμού και bullying;


Αυτά και άλλα πολλά ήταν τα ερωτήματα που γέννησαν την ανάγκη του Συνεδρίου  «Ξεστραβώσου! Μάθε τα δικαιώματά σου», που διοργανώθηκε στις 7-9 Δεκεμβρίου στην Αθήνα, από τη Δημιουργική Ομάδα Schooligans.

Στις εργασίες του Συνεδρίου συμμετείχαν 42 μαθητές Λυκείου από όλη την Ελλάδα, καταθέτοντας τις προσωπικές τους εμπειρίες, συζητώντας με εμπειρογνώμονες για τις δυνατότητες που έχουν να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους, καθώς και προτείνοντας λύσεις για πιο αρμονική, δημοκρατική και δημιουργική καθημερινή συνύπαρξη στον χώρο του σχολείου. Επιπλέον, 100 περίπου μαθητές και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν το Συνέδριο και έθεσαν τα δικά τους ερωτήματα στους εισηγητές. Το Συνέδριο ολοκληρώθηκε με την ψήφιση των προτάσεων που κατατέθηκαν και με τη συμβολική επίσκεψη στον χώρο της Πνύκας.  



ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Πρώτος στόχος του Συνεδρίου ήταν να καταγραφεί μια εικόνα της δημοκρατικότητας των ελληνικών σχολείων. Μαθητές από όλη την Ελλάδα κατέθεσαν χωρίς λογοκρισία τις εμπειρίες τους, ως «θύματα» ή ως αυτόπτες μάρτυρες.

Τα ζητήματα που καταγράφηκαν ήταν ποικίλα και σοβαρά. Τα δικαιώματα των μαθητών και οι παραβιάσεις τους αφορούν λίγο πολύ όλες τις εκφάνσεις της καθημερινής αλληλεπίδρασης μαθητών με μαθητές και μαθητών με διδάσκοντες, μέσα στο σχολείο, αλλά ενίοτε και εκτός.
Οι βασικές θεματικές που αναδείχθηκαν ήταν:
Συμπεριφορά καθηγητών προς μαθητές: προσβολές, ψάξιμο προσωπικών αντικειμένων, ψυχολογική βία, παρατηρήσεις για την εμφάνιση τους, χειροδικία, σεξιστική συμπεριφορά.
Επιβολή ποινών – αποβολών μη επαρκώς δικαιολογημένων ή παράτυπων, χρήση της βαθμολογίας και των απουσιών ως κίνητρο ή αντικίνητρο για θέματα άσχετα με τη θεσμοθέτησή τους.
Περιστατικά ρατσισμού – bullying (σχολικού εκφοβισμού) απέναντι σε παιδιά με διάφορες αφορμές: εθνοτική καταγωγή, εμφάνιση, ειδικές ανάγκες, εγκυμοσύνη κ.λπ.
Υποχρεωτική συμμετοχή σε προσευχή, θρησκευτικά, παρελάσεις – σχολικές γιορτές, ρόλο απουσιολόγου κ.λπ. / Αποκλεισμός από ρόλο σημαιοφόρου.
Προβλήματα διαδικασιών στις εκλογές 5μελών – 15μελών και τις αρμοδιότητές τους, απαξίωση του θεσμού.
Τεστ – διαγωνίσματα – βαθμολογίες με προβληματικούς όρους.
Πολιτική προπαγάνδα από καθηγητές.
Θέματα προσωπικών δεδομένων και στιγματισμού, π.χ. φήμες για χρήση ναρκωτικών που παρουσιάζονται ως βεβαιότητα.
• Οι καταλήψεις ως τρόπος διεκδίκησης. 
Εξώθηση μαθητών σε ιδιαίτερα μαθήματα από τους ίδιους τους καθηγητές τους.
Υποχρέωση στην αγορά βιβλίων και αθλητικής περιβολής από άνεργους γονείς.
Πρόβλήματα πρόσβασης στο σχολείο σε συγκεκριμένες περιοχές. 
Τα ζητήματα που αναδείχθηκαν μέσα από τις μαρτυρίες των μαθητών καταγράφονταν και σχολιάζονταν από ειδική ομάδα εκπαιδευτικών, εξηγώντας σε κάθε περίπτωση τι προβλέπει ο νόμος.
Η συζήτηση με τους συμμετέχοντες έδειξε ότι τα περισσότερα ζητήματα που καταγγέλθηκαν δεν αποτελούν μεμονωμένες περιπτώσεις, αλλά αντιπροσωπευτικά γενικότερων καταστάσεων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι μαρτυρίες δεν περιορίζονταν στα δημόσια σχολεία, αλλά κάποιες αφορούσαν και ιδιωτικά.


ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Δεύτερος στόχος του Συνεδρίου ήταν να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες μαθητές και να συζητήσουν με άτομα που, λόγω θέσης και εμπειρίας, μπορούν να τους βοηθήσουν με πληροφορίες ή και παρεμβάσεις.
• Ο Γιώργος Χουλιαράς, από τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς (Διεύθυνση Κοινωνικής Συμμετοχής), μίλησε για τις “Εθνικές Πολιτικές που διέπουν τα θέματα του σχολικού εκφοβισμού”.
• Ο Τάκης Καμπύλης, διευθυντής του ραδιοφωνικού σταθμού “Αθήνα 9.84” μίλησε για “Τα χρώματα στην εκπαίδευση”.
• Ο Δημήτρης Σπαντίδης, καθηγητής Χημείας στο Μουσικό Λύκειο Παλλήνης, παρουσιάσε διάφορα ενδιαφέροντα περιστατικά υπό τον τίτλο “Για ένα φιλί”.
• Η Φωτεινή Μητσώνη, φιλόλογος στο 3ο Γυμνάσιο Νίκαιας, μίλησε για τα ιδιαίτερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν “τα πρωτάκια”.
• Ο Γιώργος Μόσχος, Συνήγορος του Παιδιού, μίλησε για τον ρόλο του συγκεκριμένου θεσμού στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού στο σχολείο.
• Η Ντορέττα Αστέρη, Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής της Διεθνούς Αμνηστίας, μίλησε για το πώς “Όταν τα Δικαιώματα πάνε Σχολείο κάτι Ξεστραβώνει”.
• Ο Άλκης Τσιάντης (Αναπληρωτής επιστημονικός υπεύθυνος) και η Ελίνα Δημητροπούλου (επιστημονική συνεργάτις) από την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ) μίλησαν για την “Πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού”.
• Ο Μπάμπης Χαμαλίδης, καθηγητής Φυσικής στο 1ο ΕΠΑΛ Κορυδαλλού, πρότεινε κάτι πρωτότυπο: “Κύριε, σειρά μας να σας βαθμολογήσουμε!”
• Η Χρυσάνθη Κουμπάρου, σύμβουλος φιλολόγων στον Πειραιά και η Μάρω Τάγαρη-Διαμαντάκου, διευθύντρια στο 5ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, μαζί με τον καθηγητή Μπάμπη Χαμαλίδη απαντούσαν σε όλες τις απορίες των παιδιών για το τι προβλέπει ο νόμος και το πώς μπορούσαν να αντιδράσουν σε κάθε περίπτωση.
• Ο Henry Readhead (καθηγητής) και ο Christopher Norton Pring (μαθητής) του αντιαυταρχικού σχολείου Summerhill της Αγγλίας μίλησαν για το σχολείο τους όπου συμβαίνει κάτι σοκαριστικό για την ελληνική πραγματικότητα: μαθητές και καθηγητές έχουν ίσα δικαιώματα!


ΔΙΑΛΟΓΟΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΔΙΚΤΥΟ

Άλλος στόχος του Συνεδρίου ήταν να αναδειχθούν ιδέες από τους ίδιους (επιτέλους!) τους μαθητές για να γίνει το σχολείο πιο δημοκρατικό, καθώς και να φτάσουν αυτές στους αρμόδιους θεσμούς. Παράλληλα, να δημιουργηθεί ένα Δίκτυο «ξεστραβωμένων μαθητών» που να συνεχίσουν στο πνεύμα του Συνεδρίου να ενημερώνονται και να ενημερώνουν, να υπερασπίζονται και να διεκδικούν.

Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκαν ομάδες εργασίες για τα παρακάτω αντικείμενα:
1. Τρόποι ενημέρωσης των μαθητών σε όλη την Ελλάδα για τα δικαιώματά τους
2. Τρόποι ενημέρωσης του ευρύτερου κοινού
3. Τρόποι προστασίας των μαθητών
4. Αλλαγές στην εκπαιδευτική νομοθεσία

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
 ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑ ΠΟΛΗ
ΠΟΛΗ ΑΤΟΜΑ
 ΑΘΗΝΑ (Αττική)  12
 ΜΕΓΑΡΑ (Αττική)  1
 ΣΑΛΑΜΙΝΑ (Αττική)  1
 ΒΑΡΔΑ ΗΛΕΙΑΣ  1
 ΠΑΤΡΑ (Δυτική Ελλάδα)  4
 ΙΩΑΝΝΙΝΑ (Ήπειρος)  1
 ΤΣΑΓΚΑΡΑΔΑ ΠΗΛΙΟΥ (Θεσσαλία)  1
 ΛΑΡΙΣΑ (Θεσσαλία)  1
 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ (Ανατολική Μακεδονία και Θράκη)  1
 ΗΡΑΚΛΕΙΟ (Κρήτη)   
 1
 ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ (Κρήτη)   
 1
 ΡΕΘΥΜΝΟ (Κρήτη)  1
 ΒΕΡΟΙΑ (Κεντρική Μακεδονία)   
 1
 ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΗΜΑΘΙΑΣ (Κεντρική Μακεδονία)  1
 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (Κεντρική Μακεδονία)  1
 ΚΑΣΤΟΡΙΑ (Δυτική Μακεδονία)  1
 ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ (Κεντρική Μακεδονία)  3
 ΙΚΑΡΙΑ (Κεντρικό Αιγαίο)  2
 ΜΥΤΙΛΗΝΗ (Βόρειο Αιγαίο)  1
 ΣΑΜΟΣ (Κεντρικό Αιγαίο)  2
 ΚΕΡΚΥΡΑ (Ιόνια Νησιά)  2
 ΛΕΥΚΑΔΑ (Ιόνια Νησιά)  1
 ΑΛΙΑΡΤΟΣ/ΘΗΒΑ (Στερεά Ελλάδα)  1

ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΤΟΜΑ
Κάτοικος νησιωτικής ή ακριτικής περιοχής  14
Παιδί μεταναστών  3
 Παιδί μονογονεϊκής οικογένειας   
 3
 Παιδί με αναπηρία  1
Παιδί με προβλήματα εξάρτησης (τώρα ή στο παρελθόν)  2
 
Άκυρες οι απουσίες λόγω απεργιών και γρίπης Εκτύπωση

apousies_apergiwn_griphs.jpgΤο Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι απουσίες που οφείλονται σε απεργίες των Μέσων Μεταφοράς και στην γρίπη θα θεωρηθούν άκυρες και δεν θα μετρήσουν καθόλου στο σύνολο απουσιών των μαθητών.

Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει:

"...σχετικά με τις απουσίες μαθητών που δεν ανήκουν χωροταξικά στη σχολική μονάδα στην οποία φοιτούν (Εσπερινά, Πειραματικά, Μουσικά, Καλλιτεχνικά, ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ.) και οι οποίες αποδεδειγμένα (ανάλογα με το μέσο που χρησιμοποιεί ο κάθε μαθητής) οφείλονται σε απεργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σας πληροφορούμε ότι οι απουσίες αυτές δεν θα λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
Επίσης, οι απουσίες που σημειώνουν οι μαθητές στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λόγω του ιού της γρίπης Α (Η1Ν1), δε θα λαμβάνονται υπόψη για το χαρακτηρισμό της φοίτησης, εφόσον προσκομίζουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά"

Τις μέρες που είχαν απεργία τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορείτε να τις δείτε συγκεντρωμένες στους παρακάτω πίνακες, ανάλογα με το μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιείτε (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ).

 
Μούφα οι φήμες για τις απουσίες (δείτε τα όρια των απουσιών) Εκτύπωση
Share

Με αφορμή το ράδιο αρβύλα που παίχτηκε για τα όρια των απουσιών φέτος, ενημερώνουμε ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως αλλαγή στα φετινά όρια των απουσιών (βλ. Δήλωση Υφυπουργού σχετικά με το όριο των απουσιών & TA NEA - "Δεν αλλάζει το όριο απουσιών για τους μαθητές" ). Τα όρια παραμένουν ίδια με κάθε χρονιά (εκτός από την περσινή που αυξήθηκαν λόγω της γρίπης ). 

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τα όρια για κάθε σχολείο.

oria_kanonika.jpg

 

 
Αυξάνονται κατά 30% τα όρια των απουσιών για φέτος! (2009-2010) Εκτύπωση

30panw.jpg

 

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σήμερα ότι αυξάνονται τα όρια όλων των απουσιών κατά 30% μόνο για τη φετινή σχολική χρονιά (2009-2010) λόγω της γρίπης.

Αυτό σημαίνει ότι τα όρια των απουσιών διαμορφώνονται για φέτος ως εξής:

 
Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών Εκτύπωση

Για να πάρει ένας μαθητής απαλλαγή από τα Θρησκευτικά χρειάζεται μόνο μια απλή υπεύθυνη δήλωση του κηδεμόνα του μαθητή στην οποία αναφέρεται μόνο η επιθυμία απαλλαγής του μαθητή «χωρίς να δηλώνεται ο λόγος της συγκεκριμένης επιλογής» (Εγκύκλιοι 91109/Γ2/10-7-08 και 104071/Γ2/4-8-08 ).

Οι μαθητές που έχουν απαλλαγεί παρακολουθούν την ώρα των Θρησκευτικών μάθημα σε άλλο τμήμα της ίδιας τάξης. (Εγκύκλιος 109744/Γ1/26-8-08 ).

Υπόδειγμα της υπεύθυνης δήλωσης μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ .

 
Ξεστραβώσου κύριε Πρόεδρε! Εκτύπωση
Αυτές τις μέρες εκλέγονται σε όλα τα σχολεία τα 5μελή και τα 15μελή. Τα όργανα αυτά έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες και δικαιώματα, για τα οποία οι μαθητές δεν έχουν ιδέα. Έτσι οι εκλεγμένοι μαθητές, χαίρονται για 3-4 μέρες τη νίκη τους και την υπόλοιπη χρονιά δεν κάνουν τίποτα (εκτός από την πενταήμερη που είναι η αγαπημένη ασχολία του 15μελούς). Η σελίδα αυτή είναι αφιερωμένη εξαιρετικά στους μικρούς προέδρους...
 
-Μα κύριε, έχω δυσλεξία! -Σκάσε και γράφε! Εκτύπωση

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ: «Πηγαίνω σε ένα σχολείο που καποιοι καθηγητές δεν εξετάζουν προφορικά τα παιδιά με δυσλεξία στα διαγωνίσματα. Γίνεται;
Μαρία»
 
<< Αρχική < Προηγ. 1 2 3 4 5 Επόμ. > Τελευταία >>

Αποτελέσματα 1 - 7 από 32